S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 30 april 2010 09:43

Min vän Pernilla har just nu en kull duniga birmakattungar och några är otingade ifall någon är intresserad. Ni hittar hennes hemsida HÄR


  


Önskar er alla en trevlig Valborg   

Av Lotta - 29 april 2010 09:43

Idag är Cassis på dag 49, alltså sju fullgångna veckor.

Fostret väger nu ca 41 g, är ca 9,5 cm lång och börjar nu få lite päls.

Hon börjar leta efter platser att föda på misstänker jag då jag hittar henne t.ex längst in i sonens garderob så i helgen ska jag göra i ordning bolådan. 

Av Lotta - 28 april 2010 11:08

Nu är katterna nöjda när balkongen äntligen är klar och dom vill ut direkt på morgonen när jag kliver upp.


Här är Alice...

  


Lyckades fånga henne på bild när hon gäspade...

  


Strax efter kommer mamma Cassis...


En bild på Cassis...

   


Och Georgia som njuter...

     

Av Lotta - 27 april 2010 09:12

Cassis är nu på dag 47 och hon tappar så mycket päls, det gör hon alltid under dräktighet och när hon har kattungar. Igår låg hon bredvid mig i soffan och jag la min hand på hennes mage, helt plötsligt tyckte jag att det sparkade till...normalt brukar jag inte känna sparkar förrän runt dag 50.


Här är en bild på ett foster mellan dag 44-48...

  



Av Lotta - 26 april 2010 08:34

Jag har haft en lugn helg här hemma, hade tänkt åka till utställningen i lördags fast ryggen sa ifrån. Men jag fick sms om att min & Maries hane Ivan som bor hos fodervärd fick sitt cert + BIV vilket var väldigt roligt   


Mitt lilla charmtroll Georgia...

  

Av Lotta - 24 april 2010 12:51

Tänk att balkonginglasningen äntligen är klar, trots att det tog alldeles för lång tid för firman är jag så nöjd   

Vi har valt glas som man viker undan istället för att skjuta åt sidan och det gör att vi kan öppna upp balkongen helt varma sommardagar...men då får katterna vara inne. Men det finns 3 fönster som man kan sätta i vädringsläge utan att katterna kan smita igenom. Det enda som fattas nu är lite höga gröna växter för att få lite insynsskydd.


Så här blev det, ni ser väl Alice till höger...

  


En närbild på Alice som börjar få tillbaka pälsen efter kattungarna...



Och en bild på Elliot...

     

Av Lotta - 23 april 2010 09:06

Idag är Cassis på dag 43 och igår vägde jag henne för att se hur mycket hon gått upp mellan vecka 5 & 6. Enligt den helt ovetenskapliga metoden så tyder hennes viktuppgång på att det är 3 kattungar i magen. Denna vägmetod har stämt på alla mina kullar utom vid USA kullen där det skulle vara 5,2 ungar...men kattungarna hade lite lägre födelsevikt så det var nog därför. I mitten av maj får vi se om det stämmer även denna gång.


Nu har fostret en vikt på ca 20 g och är ca 7,5 cm lång, här är en bild på ett foster mellan dag 38-44...

  

Av Lotta - 22 april 2010 07:46

Hipp hipp hurra för USA kullen idag!

Och ett extra grattis till vår Georgia här hemma       


Här är USA kullen 6 veckor...

  


Och vår egen lilla prinsessa...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards