S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2011

Av Lotta - 31 maj 2011 10:53

Katterna här hemma sover ganska mycket och dom går inte upp förrän någon här hemma stiger ur sängen och ger dom mat på morgonen. Men min älskade Cassis har en liten ovana, hon vill gärna gosa tidigt på morgonen och då menar jag tidigt. Vid kl 04-05 kommer hon och lägger sig på mig och buffar med ansiktet, jag låtsas sova och då jamar hon och sätter tassen mot kinden...vakna matte. Då måste jag klappa henne lite och sedan somnar hon om...och jag med.


 

Av Lotta - 30 maj 2011 09:48

Nu i helgen var jag och hälsade på min vän Pernilla som har uppfödningen S*Lady Pe

Just nu har hon en kull med tre supersöta birmakattungar, söta som socker. Jag föll pladask för lilla hanen Ice som är blå, vilken dunboll och så otroligt charmig...när han somnade i famnen blev jag kär. Hade gärna tagit med honom hem när han är leveransklar i sommar men tyvärr är det fel ras för mig. Hör av er till Pernilla om ni är intresserade, all info hittar ni på hennes hemsida.

Av Lotta - 29 maj 2011 09:55

Nu är Georgia på dag 35 och hon har gått upp totalt 300 gram i vikt när man räknat bort de hekton som hon minskade under parningen. Här är en bild på ett foster mellan dag 32-38...


 

Av Lotta - 28 maj 2011 11:39

Jag har ännu inte varit på djuraffären för att köpa torrfoder till Georgia men igår var jag inne på Djurkliniken som ligger precis där jag bor. Dom hade ett foder för dräktiga honor och kattungar från 5 veckor och den var från Hills, påsen var på 1,5 kg och kostade 205 kr då jag inte har uppfödarrabatt hos Hills. När jag kom hem så tog jag fram en ny skål och ropade på Georgia som kom som ett skott, hällde upp och satte skålen framför henne...hon nosade och gick till sin favoritmat istället. Men sedan kom alla de andra katterna och hade fest på kattungefodret, man skulle tro att det var det bästa dom smakat. Georgia som behöver det vägrar och de som inte ska äta sånt älskar det...ganska typiskt. Vad gör jag   

Av Lotta - 27 maj 2011 10:38

Tänk vilka sjusovare katter är, jag är själv inte uppe tidigt men katterna kan ligga kvar i sängen hela förmiddagen. Undrar om våran säng blir bäddad idag...för inte kan man väl putta bort dom små änglarna   


Önskar er alla en trevlig helg...


 

Av Lotta - 26 maj 2011 10:45

Jag skulle behöva lite tips på torrfoder som passar både dräktiga och väldigt små kattungar. Georgia älskar sitt torrfoder Royal Canin Exigent 35/30 men det är inte så mycket fett i det vilket hon nu behöver när hon är dräktig. Jag har ju alltid gett mina honor Royal Canin Babycat 34 men det vägrar hon att äta. Många kattungefoder är från 4 månader och skulle vilja ha ett bra foder som både Georgia och de kommande kattungarna kan äta vid 4 veckors ålder. Har ni något bra foder att tipsa mig om, vilket märke spelar ingen roll?

Av Lotta - 25 maj 2011 09:35

Georgia är nu på dag 31 i dräktigheten och hon går stadigt upp i vikt och jag tycker faktiskt att jag börja se att det putar ut lite på sidorna. Hon har ju alltid varit väldigt gosig men nu vill hon att man håller på med henne extra mycket och oftast hittar man Georgia på hennes favoritplats uppe vårt skåp...


 


Fostren är nu ca 25-30 millimeter och fullt utvecklade miniatyrkatter...


 

Av Lotta - 24 maj 2011 10:45

Jag och Elliot är helt överens, vilket sk*tväder vi fått...det regnar och blåser. Idag surar vi tillsammans...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards