S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2012

Av Lotta - 30 april 2012 11:33

Jag och Cassis önskar er alla en trevlig Valborg...


 

Av Lotta - 29 april 2012 10:12

Och så har kattungarna blivit 4 veckor, nu börjar dom busa runt för fullt och med varandra. Ben försökte klättra upp på nätväggen i hagen trots att det finns en stor öppning. Både Ben och Chantal har varit på väg ut men det är så läskigt med parketten...som bambi på hal is. Imorse vaknade jag kl 06:20 av att en kattunge jamade i sovrummet, det var Georgia som burit in Ben och släppt ner honom på golvet och försökte locka in honom under sängen. Det var bara att kliva upp och förklara för Georgia hur bra det är i hagen och sitta där en stund tills hon la sig med ungarna och sov en stund till och jag kunde göra lite frukost till mig själv.


Ben väger nu 524 gram...

 

  

  

  

 

Chantal väger 548 gram...

 

  

  

  

 

Två kullbilder...

 

  

 

Av Lotta - 28 april 2012 15:29

Så här ser det ut i mjölkbaren...


 

 

Av Lotta - 27 april 2012 12:44

Jag tyckte att det var dags för kattungarna att få smaka lite på mat så jag blandade kattungemat med mjölkersättning och satt ner tallriken. Chantal gick fram och gick rakt över maten så det blev väldigt mycket kladd på tassarna. Så jag gjorde som jag alltid brukar göra, satte lite mat på fingret och stoppade i munnen på henne och hon tuggade i sig utan protest, hon ville inte äta från fingret men jag fick i henne lite grann och jag hoppas att hon snart ska förstå hur gott det är. Sedan var det Bens tur, han satt fint och jag stoppade lite mat i munnen men det var ingen höjdare så det mesta ramlade ut men lite fick han i sig.

Av Lotta - 26 april 2012 12:52

Idag satte jag in ett toalett till kattungarna, de gick snabbt dit och undersökte den men det var inte särskilt roligt för de gick ur...då gick mamma Georgia och la sig i den och där ligger hon nu.


Först några bilder på Chantal...


 

 


Och några på Ben...


 

 


Och sist på deras toalettbesök...


 

Av Lotta - 25 april 2012 13:16

Idag har jag varit duktig och gjort en uppfräschning av balkongen som haft vintervila där bara katterna sovit under dagtid. Jösses vad katthår det var på dynorna i klösträdet samt soffan...man skulle nästan kunna virka en liten tröja   

Sedan var jag iväg och köpte mig lite nya blommor till hemmet, det gör så mycket med fräscha blommor men tyvärr har jag inga gröna fingrar. Köpte även lite nya leksaker till kattungarna men det tog ca 5 minuter så var allt urplockat ur katthagen av de stora katterna.


Dagens bild blir på vår nallebjörn Elliot...


 

Av Lotta - 24 april 2012 10:56

Idag satt jag i soffan och upptäckte plötsligt att både Chantal & Ben var ute ur huset för att undersöka kattungehagen. Väldigt spännande och Ben såg så rolig ut när han smög fram till en leksaksråtta och plötsligt sköt rygg.


Oops matte har upptäckt oss...


 

 

 

Av Lotta - 23 april 2012 14:23

Idag har jag varit på djurkliniken för att fylla på Alice vaccination. Bad att de skulle känna efter om hon blivit lite tjock efter operationen när hon förlorade sin livmoder & kattungar, hon hade bara ökat 3 hg och de tyckte att hon var alldeles perfekt men att hon bör inte gå upp mer i vikt...pust vad skönt för jag tycker att matvraket började bli rund. Köpte en påse med kattungefoder Specific som förra kullen älskade när de fick smaka de sista dagarna innan flytt och jag fick även med två provpåsar till de stora katterna.


Alice strax innan vi åkte, lyckligt ovetande om sprutan...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards