S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under januari 2011

Av Lotta - 31 januari 2011 11:50

Nu ska jag visa dig tant Clara hur man fångar en råtta...


  


Först måste man leka lite med svansen...


  


Och sedan är det allvar...


  

  

  

  


Undrar om den är död nu...


  


Visst var jag duktig...


  

Av Lotta - 30 januari 2011 10:18

Estelle är verkligen en speciell kattunge som vet vad hon vill och inte vill, och torrfoder är inget som hon har viljat befattat sig med. Har haft en kattunge förut som inte åt torrfoder förrän han var runt 9 veckor gammal. Jag har försökt med nästan allt, blötlagt det, lagt med blötmat, stoppat in en bit i munnen flera gånger som hon lika snabbt spottat ut. Men i måndags så tog jag keso på en tallrik och la lite torrfoder över och då kastade hon sig över tallriken och slukade allt. Nästa gång minskade jag keson och ökade torrfodret och även det gick åt. Igår kväll så var det bara en tiondel keso och resten torrfoder och det var så gott tyckte Estelle...men skålen med torrfoder vill hon inte röra. Nästa gång ska jag bara servera torrfoder på den vita tallriken och det ska bli spännande att se om hon kastar sig även över den tallriken. 

Av Lotta - 29 januari 2011 12:22

Här hemma skiner solen och himlen är alldeles blå och jag längtar efter våren.


Lördagens bild är på mor & dotter...


  


Och en närbild på Estelle...


  

Av Lotta - 28 januari 2011 10:03

När jag var på Djurkliniken så såg jag reklam för något som heter Aptus Multicat som är ett mineraltillskott som innehåller vitaminer & mineraler. Det kan man bl.a ge till honan i slutet av dräktighet samt under digivningsperioden. Detta finns att köpa hos en del veterinärer och på internet. Undrar om någon av er testat detta?


Efter min operation så har jag tappat bort dagarna helt, var säker på att det var fredag igår och upptäckte inte att det var torsdag förrän jag skulle se på tv och upptäckte att det inte stämde.


Jag har varit noga med vad jag äter som läkaren sa att jag skulle...efter ca 2 veckor kan jag prova sånt som jag inte klarat av p.g.a gallstenarna...vilket är mycket. Men jag får ändå ont på höger sida ibland en stund efter maten oavsett vad jag ätit. Vet att det är många som tagit bort gallblåsan så jag undrar om detta är något som ni känner igen?

Av Lotta - 27 januari 2011 10:13

Jag fick en hälsning i veckan från Texas ur USA-kullen, han har blivit en stor & vacker hane. En bild på honom där han halvsitter i sängen känner man igen...precis som min röda Clara och som en del andra sibbar.


Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!


  

Av Lotta - 26 januari 2011 14:04

Idag har Estelle varit på Djurkliniken för att få sin första vaccination och jag bad veterinären att han skulle känna efter så att hon inte har navelbråck eller svansknick och kolla hjärtat...allt såg mycket bra ut   


Sedan tog en djurvårdare Estelle i famnen och jag trodde nästan att jag skulle få åka hem med bara Alice för hon hade väldigt svårt att släppa ifrån sig mitt lilla charmtroll.

Av Lotta - 25 januari 2011 10:09

Idag är Estelle 8 veckor gammal och hon är ett riktigt litet charmtroll som håller mig sällskap nu när jag inte är så pigg. Nya foton är tagna men jag får uppdatera hemsidan lite senare då den ligger på en annan dator som jag inte kommer åt just nu.


  

  

  

  

Av Lotta - 24 januari 2011 10:15

Nu är jag tillbaka på bloggen men jag vet inte hur mycket jag orkar skriva på bloggen denna vecka då jag är väldigt trött och har ont. Operationen gick bra fast man fick skära lite extra för att få ut gallblåsan med alla stora gallstenar, de var 7 stycken på 2-3 cm och jag förstår inte hur de fått plats men nu vet jag varför jag varit så dålig.


Jag ligger mest i sängen och lyssnar på ljudböcker och naturligtvis har jag alla katterna som sällskap, även lilla Estelle har hittat upp i sängen och hon ligger nära mig...så mysigt.


Tack för all tumhållning och lyckohälsningar, vilka fantastiska vänner jag har   



Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards