S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under januari 2011

Av Lotta - 18 januari 2011 10:51

Jag har ju gjort en hel del operationer och de sista åren har det blivit två operationer om året. När jag gjorde den senaste operationen i höstas hade jag bestämt att år 2011 ska bli helt operationsfritt. Tyvärr blir det inte så för jag måste opereras igen men det har inget med min rygg eller CRPS att göra utan att min gallblåsa är full av fula stora stenar som smärtar och gör mig illamående och jag kräks. I natt hade jag det väldigt jobbigt så jag ringde till Danderyd för att höra när min op blir av och då hade de precis fått ett återbud...tack gode gud för att det är förkylningstider. Så redan imorgon ska jag träffa narkosläkaren på eftermiddagen och sedan blir det operation på torsdag. Det här innebär att jag försvinner från bloggen några dagar men jag är snart tillbaka. 


Avslutar med en bild på Estelle som är 7 veckor idag och som nu väger 894 gram...


  

Av Lotta - 17 januari 2011 09:56

Så var det måndag igen och ny vecka startar, imorse ringde posten på telefonen och berättade att det var ett paket till mig och han ville ha portkoden...härligt med leverans till dörren. Det var kattungepaket från Doggy, tyvärr har dom ändrat paketeringen som förut var i tre-pack så var det en kattunge fick man de resterande två...nu var det bara för Estelle.


Så här tycker Georgia om måndagar...


  

Av Lotta - 16 januari 2011 09:39

I pawpeds finns det just nu 9432 sibiriska katter och jag gjorde en avancerad sökning i 9 generationer på mina katters EMS kod (färg & mönster). Upptäckte då att tre av mina katter har en ovanlig EMS kod. Jag sökte oavsett kön men gjorde även en sökning på min Clara på endast honor då hon är röd. Så här blev resultatet...


Alice EMS as 03 24.....2 st


Cassis EMS fs 03 22.....3 st


Georgia EMS f 03.....9 st


Clara EMS d 23.....322 st där 37 st är honor


Elliot EMS n 23.....1864 st

Av Lotta - 15 januari 2011 13:11

Jag fick en fråga var jag köpt mitt klösträd, det har jag budat hem från Ebay av en tysk försäljare som lägger ut flera olika träd varje dag. Jag betalade ca 950 kr inkl frakt (den var på 395 kr) så man gör verkligen fynd.


Här har ni en direkt LÄNK till försäljaren.

Av Lotta - 15 januari 2011 10:31

Igår upptäckte Estelle det stora klösträdet och självklart måste hon också klättra upp till de andra stora katterna...


  


Matte jag kunde, visst är jag duktig...


  


  


Så nu har klösträdet blivit Alice & Estelles nya viloställe och dom sov väldigt gott där när jag klev upp i morse. 

Av Lotta - 14 januari 2011 09:34

Nu på morgonen så lyckades Estelle hoppa över avspärrningen ut till köksdelen, jag lyfte henne tillbaka men det tog två sekunder så var hon över igen. En hel ny värld öppnade sig och det första hon såg var vattenfontänen...åh vad rolig leksak...här kan man leka med tassarna så vattnet yr. Elliot kom fram och började dricka och då fattade Estelle hur man skulle göra.


Nu har vi tagit bort all avspärrning så Estelle har gått på upptäcksfärd, hon vågade sig ända bort i lägenheten och det gillade inte Alice riktigt för hon pratade hela tiden och tillslut så gick de tillbaka till vardagsrummet.


Jag och alla katterna önskar er alla en trevlig helg!


Estelle i olika nyanser...


  

  

  

Av Lotta - 13 januari 2011 09:58

När jag testade Masterpet dunderkur så började Alice och löpa på tredje dagen så jag började ju ge Georgia den men strax efter så blev jag sjuk och jag struntade i att ge kuren till Georgia. Men för några dagar sedan bestämde jag mig för att börja igen men denna gång ville inte Georgia då hon tycker att den är superäcklig...trots att den ska vara lukt & smakfri. När jag ger henne den så är det precis som jag gett henne raketbränsle, hon blir helt tokig och far runt i hela lägenheten så jag kommer inte att ge henne den något mer utan hoppas på att hon börjar löpa nu när ljuset kommer.


Så här sur ser hon ut när hon lugnat ner sig, ni ser väl blicken...


  

Av Lotta - 12 januari 2011 12:32

Jag tycker att det är rätt fantastiskt hur en kattunge i ena sekunden kan busa och fara omkring i full fart för att i andra sekunden somna in snabbt. Estelle springer som en liten råtta uppe i soffan och sedan somnar hon ofta in på en kudde.


  

  

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards