S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2013

Av Lotta - 30 juni 2013 12:14

Jag håller på att ladda batteriet till min systemkamera så det blir inga bilder på kattungarna förrän imorgon. Men nu har Instagram fått en ny funktion så man kan göra små videofilmer och lägga upp. Fotar en del med mobilen och har de sista dagarna gjort några videofilmer på kattungarna och de finns på Instagram @clarellis

Av Lotta - 28 juni 2013 11:07

När jag vaknade igår och imorse så upptäckte jag att Morticia låg och sov bredvid mig vid kudden så jag tror att hon vet att hon ska stanna kvar hos mig. Här hemma är det full rulle med bus och lek, sedan när de vill gosa så kommer de till oss och lägger sig eller sitter och piper tills man tar de i famnen. Jag och kattungarna önskar er alla en trevlig helg.


Gomez slappar...

 

Min sängkompis...

 

Pugsley leker...

 

Och Wednesday är törstig...

 

Av Lotta - 26 juni 2013 13:51

Igår kväll lyckades kattungarna att hoppa över avgränsningen så nu är det full fart i hela lägenheten. De var överlyckliga att få undersöka varenda vrå och i natt sov de på fällen i sovrummet som ligger på golvet...det är Claras sovplats så hon var inte alls glad utan gick fram och fräste för att hoppa upp i sängen och lägga sig tillrätta.


Wednesday busar...

 

Pugsley...

 

Morticia...

 

Gomez...

 

De blå...

 

Nu har även Pugsley vågat upp i tornet...

 

Lite svårt att ta sig ned...

 

Men han fixade det...

 

Av Lotta - 25 juni 2013 13:12

Nu har både Gomez & Wednesday lärt sig hur man tar sig upp i klöstornet och som alla vet så är det lättare att ta sig upp än ner. Gomez lyckades hasa sig ner på sidan som är mot väggen men Wednesday vågade inte utan pep på mamma...så jag lyfte ner henne.


Två modiga kattungar...

 

 

Av Lotta - 24 juni 2013 11:34

Idag är kattungarna 6 veckor gamla, denna kull har verkligen spring i benen och jag blir alldeles svettig när jag ska ta veckobilder.


Gomez...

 

 

 

 


Morticia...

 

 

 


Pugsley...

 

 

 


Wednesday...

 

 

 

 


När det var dags för kullbild så var både de och jag helt slut...

 

 

Av Lotta - 20 juni 2013 13:05

Jag och familjen Addams önskar er allesammans en trevlig Midsommar!


Gomez...

 


Morticia...

 


Pugsley...

 


Wednesday...

 

Av Lotta - 19 juni 2013 14:01

Idag ringde jag mitt ombud på Agria och försäkrade kattungarna fr.o.m måndag när de blir 6 veckor. Känns tryggt ifall något skulle hända och om de nya ägarna tar över försäkringen så slipper de karens för olycksfall & sjukdom när de kommer hem med sin nya familjemedlem.


Kattungarna har vågat sig ut på balkongen, väldigt spännande att krypa under soffan så att varken jag eller mamma Georgia kan få tag i dom små busfröna. När jag fotade så låg två och sov inne medan de blå syskonen busade runt.


Pugsley...

 

 

 


Morticia...

 

   

Av Lotta - 18 juni 2013 15:14

Nu verkar alla kattungarna hittat nya hem, Gomez är tingad och Wednesday samt Pugsley är reserverade i väntan på att tingningsavgiften kommit in. Lilla Morticia blir kvar här hemma hos oss.


Igår var det dags för kloklippning första gången och det tog lite tid då kattungarna inte har tålamod så först blev det framtassarna och sedan fick dom busa lite innan baktassarna klipptes.


 

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards