S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2011

Av Lotta - 30 juni 2011 09:47

Jag har ju min lilla rosa bok där jag skriver upp olika namntema, har en hel del olika förslag men det finns en favorit som jag väntat på att få använda sedan tre kullar tillbaka men det har inte passat in på kattungarna, och så även denna gång...får spara den och kanske blir det bra vid nästa kull.


Har bläddrat i denna bok de sista dagarna och till slut har jag nu bestämt mig för ett tema...som inte alls stod i boken. De har fått namn från IT världen och eftersom mamma är Miss Georgia måste ju killarna heta Mr.


Så får jag presentera...


Mr Index

  

 

Mr Syntax

   

 

Mr Unix

   

 

Mr Linux

   



Av Lotta - 29 juni 2011 21:00

Jag undrar vem det är som     Tilda för nu under dagen har någon lagt en rosa ros i hennes famn. Det var ju inte så länge sedan det låg en gul blomma i famnen och ni kan läsa om det  HÄR 



Av Lotta - 29 juni 2011 10:42

I söndags när slemproppen gick så tog jag in Georgia i sovrummet där jag gjort iordning en bolåda, hon ville inte ligga i den utan skulle in i garderoben vilket jag inte tyckte var en bra ide med tanke på min onda kropp. Alice satt och tittade på och till slut så gick hon in i bolådan, jamade till...förmodligen så sa hon åt Georgia för plötsligt la sig Georgia tillrätta bredvid Alice. Sedan låg Alice och tvättade Georgia i några timmar. När hon senare krystat ett tag så kom en fosterblåsa ut lite grann och Georgia slickade då sönder den och fostervatten kom ut, Alice luktade och gick därefter ur bolådan precis som om hon visste vad som skulle ske. Sedan låg Alice utanför bolådan under alla dessa långa timmar och tittade i bolådan varje gång en unge föddes. Jag är helt övertygad om att Georgia kände Alice stöd för hon var så lugn & trygg under hela förlossningen, att matte satt bredvid och smekte hjälpte nog också till lite grann   


En närbild på den förstfödda...


 

Av Lotta - 28 juni 2011 17:10

Tänk att man kan sitta vid bolådan, titta ner på dessa små kattungar och bara känna lycka...det är samma underbara känsla varje gång jag får en kull. Bebisar luktar gott men det gör även små nyfödda kattungar. Tog en bild på hanen som är svartsmoke...


   

Av Lotta - 28 juni 2011 09:14

Idag den 28 juni skulle kattungarna komma men som ni vet ville dom se världen redan i söndags. Georgia har nu blivit lugn och avslappnad och jag får "låna" hennes bebisar ibland för att väga dom. De hade alla väldigt bra födelsevikter för att vara två dagar för tidiga och dom vägde då mellan 97-111 gram. Nu ökar dom fint och har vikter mellan 118-130 gram.


En kattmamma som myser med sina kattungar...

 


Ser ni den svarta killen med sin ljusgråa arm runt brorsan, han måste vara svartsmoke...så roligt att det blev både svart & creme smoke...

 

Av Lotta - 27 juni 2011 19:05

Som jag skrev i förra inlägget så tror jag att den fjärde kattungen är cremesmoke, både Georgia och Lodur är ju solida så har hanen silver är det cremesmoke och är det inte silver så är han solid creme. Jag slog i Pawpeds databas och av 10.163 sibiriska katter finns det 9 stycken som är cremesmoke utan vitt och 4 stycken cremesmoke med vitt. Om han inte är silver utan solid creme så finns det 32 stycken sådana utan vitt och 25 stycken med vitt...hans färg är med andra ord inte så vanlig. Ska bli spännande att se hur han utvecklas...


 


 

Av Lotta - 27 juni 2011 10:49

Nu har jag försökt att fota kattungarna men det är inte lätt då Georgia vaktar dom och vill inte låta mig ta upp dom från bolådan. Bilderna blev inte så bra och lite suddiga men det kommer bättre senare.


Först ut är nr 1 som jag tror kan vara svartsmoke med vitt...

 

Nr 2 är röd-vit...

 

Nr 3 är svart-vit...

 

Och nr 4 tror jag kan vara cremesmoke...vad tror ni andra?

 

Här är en bild där man ser creme killen lite bättre...

 


Och en bild på hela familjen...

 

Av Lotta - 26 juni 2011 20:19

Nu tror jag att Georgia trots allt är klar för hon ligger och myser med sina fyra små killar. Har försökt att känna efter och jag tror att det bara är svullna mjölktuttar m.m och tyvärr ingen liten padda. När det gäller den sista hanen har han ljusnat så mycket nu när han torkat att han nog är creme eventuellt cremesmoke.


Är helt slut nu och min kropp värker så nu ska den lilla familjen få lugn & ro men imorgon ska jag fota enskilda bilder på kattungarna och även uppdatera hemsidan. Måste även fundera på något tema då de jag hade tänkt mig måste ha både hanar och honor.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards