S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under mars 2012

Av Lotta - 31 mars 2012 12:20

Idag är det 5 år sedan min första kull föddes. Stort GRATTIS alla kompositörerna på er 5-årsdag!!!


 

Av Lotta - 31 mars 2012 12:02

Georgia låg på rygg bredvid husse och plötsligt började hon småmorra lite så nu har hon nog börjat få lite förvärkar...hoppas att det snart sätter igång ordentligt.

Av Lotta - 31 mars 2012 09:29

Jaha så har vi dag 65 som är beräknad förlossningsdag, tänk att hon inte fick för tidigt som jag trodde. Natten har varit lugn och hon har legat i min säng så att jag har fått lite sömn, vaknade till efter någon timme och upptäckte att alla katterna var i sovrummet utom Georgia men när jag gick upp hittade jag henne sovande i fåtöljen så jag gick och sov någon timme till. Jag hoppas att det startar snart under dagen...blir nog en lååång dag för mig.



Av Lotta - 30 mars 2012 09:37

Dag 64 och ännu har inget hänt, men igår var det rena sjöstormen i magen och man såg hur det sparkade för fullt så kattungarna la sig nog till rätta för att komma ut. Igår kväll låg Georgia på rygg och jag kunde känna hur det sparkade nära "utgången" så nu väntar vi bara på att värkarna ska starta, kanske blir det imorgon som hon är beräknad i allafall bara för att jag ställt in mig på att de skulle komma för tidigt. Georgia följer mig från rum till rum så hon vet vad som är på gång för så var det förra gången och när slemproppen gick tog det inte många timmar innan första ungen kom.


Men som dom säger, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Av Lotta - 29 mars 2012 10:16

Georgia är nu på dag 63 och allt är lugnt än så länge, har varit inställd på att hon kommer att få dag 63-64 så därför blir det väl på lördag istället som hon är beräknad på. Har sovit rätt dåligt inatt och kollat till henne några gånger så om hon inte får kattungar förrän i helgen kommer jag att vara helt slut. Fast alla mina honor har kommit till mig när det är dags så jag hoppas att det blir så även denna gång.


Så nu bara väntar jag och vi får se om det blir någon mer uppdatering här på bloggen idag.

Av Lotta - 28 mars 2012 09:58

Georgia är nu på dag 62 och det närmar sig förlossning, beräknad nedkomst är på lördag som är dag 65 men jag tror att hon får tidigare då hon hade förvärkar redan på dag 62 och förlossningen startade på morgonen dag 63 vid förra kullen och det var likadant för hennes syster som fick på dag 63. Vägde Georgia imorse och hon har ökat 798 gram, vi får snart se om det är 3 kattungar i magen.


Här är en bild på en kattunge dag 63, väger i genomsnitt ca 100 g och är ca 13-14 cm lång...


 

Av Lotta - 26 mars 2012 10:53

Nu på morgonen var jag iväg till Djuraffären för att köpa hem mjölkersättning ifall det skulle behövas när kullen är född. Hittade då en ny leksak som är en gummigrej med ett sorts nät över och med kattmynta i. Dom hade precis fått dessa och visste inte om det funkar men katten ska bita i detta för att motverka tandsten. Den kostade bara 39 kr så jag var tvungen att köpa hem den för att testa och så här ser den ut...


 


Direkt jag slängde den på golvet så började Cassis att undersöka den...


 


Och till slut var det den blivande mamman Georgias tur, hon är nu på dag 60 och ökat 729 gram...


 


Nu när jag skriver detta så springer Clara iväg med den i munnen.

Av Lotta - 25 mars 2012 12:01

Igår var jag borta hela dagen på SäSK's årsmöte, nu är det nytt år och jag önskar den nya styrelsen lycka till! Hoppas på ett bra år med vår älskade kattras i fokus och ett trevligt 10-års jubileum. Tack även Anja för en intressant föreläsning som avslutning på dagen.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards