S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2014

Av Lotta - 26 maj 2014 12:47

Idag är Laura och Josef 4 veckor, Laura har den storleken de brukar ha men jag vet inte vad Josef fått i sig för dunderhonung för han är så stor och kraftig...samma storlek som i andra kullen som är 8 dagar äldre och då är Josef född 4 dagar för tidigt. Hans tassar är så kraftiga och det ska bli spännande att se hur han utvecklas.


Nu är alla kattungarna tingade, både i Familjen Flinta och Designkullen.


Josef Frank...

 

 

 


Laura Ashley...

 

 

 


Kullen...

 

Av Lotta - 25 maj 2014 11:17

Jag är verkligen dålig på att blogga men jag använder Instagram nästan dagligen. Fick en fråga om man kunde se mina bilder och filmer på datorn om man inte har appen i mobilen och det går bra, bara att skaffa ett konto och sedan söka på @clarellis


Fred Flinta...

 

 


Wilma Flinta...

 

 


Barney Granit...

 

 


Betty Granit...

 

 


Kullen...

 

Av Lotta - 19 maj 2014 15:28

Tiden går så fort och idag är designkullen redan 3 veckor.


Laura Ashley...

 

 


Josef Frank...

 

 


Kullen...

 

Av Lotta - 18 maj 2014 10:25

Idag är Flintakullen 4 veckor och börjar bli riktigt busiga och har nu utforskat hela rummet. När man öppnar dörren så piper dom och kommer springande emot en och vill komma upp.


Fred Flinta...

 


Wilma Flinta...

 


Barney Granit...

 


Betty Granit...

 


Kullen...

 


Av Lotta - 14 maj 2014 13:55

Idag fick Flintakullen sin första "riktiga" måltid, jag blandade babymousse med lite mjölkersättning och satte på mitt finger. Betty tyckte det var helt fantastiskt och bet mig nästan i fingret flera gånger medan de andra tre var tveksamma...lite trugande så fick jag i dom en liten smakbit.


Har nu även ställt fram en liten toalett med icke klumpbildande sand så vi får se vem som blir den första att inviga den.

Av Lotta - 12 maj 2014 15:25

Idag är kullen två veckor, Josef har öppnat båda ögonen men det är först idag som man ser att Laura börjat sakta öppna ett öga...även om det inte syns på fotot.


Laura Ashley...

 


Josef Frank...

 


Kullen...

 

Av Lotta - 11 maj 2014 11:44

Idag är Flintakullen 3 veckor och nu börjar de krypa ur bolådan när man lockar på dom.


Fred...

 


Wilma...

 


Barney...

 


Betty...

 


Kullen...

 

Av Lotta - 7 maj 2014 16:39

Imorse bar Nina ut Bambam i hallen och jag stoppade snabbt tillbaka honom i bolådan. Sedan märkte jag under dagen att han var så slö och han ville inte dia eller busa med sina syskon. Efter lunch så såg jag att hans blinkhinnor var framme och åkte akut till veterinären. När de tempade honom hade han bara 36,1 och när veterinären undersökte honom så upptäckte hon att det fanns inget hål i huden där snoppen fanns. Han har alltså inte kunnat kissa under alla dessa dagar han levt och njurarna var stenhårda knölar och buken var svullen och full av en stor urinblåsa. Även en annan veterinär tittade och konstaterade att det bästa var om han fick somna in.


Älskade Bambam vi kommer att sakna dig...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards