S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lotta - 31 oktober 2010 13:22

Snart öppnar en ny webshop som "Kattfamiljen" står bakom och ni kan redan nu smygkika på vad som kommer att säljas där men det finns inga prisuppgifter ännu.


Webshopen hittar ni HÄR


Jag önskar Kattfamiljen lycka till   

Av Lotta - 30 oktober 2010 12:47

Idag är Alice på dag 35 och jag har vägt henne, hennes viktökning är 426 g. Nästa lördag ska jag väga henne igen och se hur mycket hon har gått upp mellan dag 35 & 42, denna ökning delar jag med 50 för att få en aning om hur många kattungar det finns i magen. Detta har stämt varje gång utom vid sista kullen, viktökningen visade på tre kattungar men det var bara två kattungar.

Av Lotta - 29 oktober 2010 11:11

Det är fredag och solen skiner...underbart!


Jag och Georgia önskar er alla en trevlig helg...


  

Av Lotta - 28 oktober 2010 10:20

Idag är Alice på dag 33 och alltså halvvägs till förlossningen som är beräknad till den 29 nov. Hon tillbringar dagarna med att äta & sova och favoritstället är klösmöbeln och min säng. Tog en bild på henne idag och hon har så mycket päls att hon ser väldigt dräktig ut på magen...  

Av Lotta - 27 oktober 2010 11:15

Alice är en smart katt och hon vet alltid vad som är på gång, t.ex när jag går i skåpet och tar fram katternas p-piller ask så springer hon direkt under sängen och gömmer sig. Och idag låg hon i klösträdet när jag tog fram vågen, sedan gick jag och hämtade papperskorgen i ett annat rum och plötsligt var hon borta...tittade i sovrummen men ingen Alice fann jag. Efter en stunds letande så hittade jag henne bakom gardinen i fönstret där hon lagt sig för att inte synas....


  

Av Lotta - 26 oktober 2010 10:02

I natt vet jag inte vad som hade flugit i Elliot för jag vaknade av att han gick omkring och jamade & sjöng...man skulle nästan kunna tro att han var fertil. Efter ett tag så började han bråka, först med Clara...fast hon piper oftast innan han hinner röra henne. Sedan hörde jag att Alice fräste åt honom så då tog jag honom och la under mitt täcke där han sedan somnade.

Av Lotta - 25 oktober 2010 10:33

Solen sken och det var så där frostigt kallt ute när jag tittade ut på morgonen. Släppte ut Elliot & Georgia på balkongen men Clara gjorde mig sällskap inne i värmen...


  

Av Lotta - 24 oktober 2010 11:10

Idag är det en riktigt slö söndag, det regnar och är grått ute så katterna kommer nog att sova hela dagen...


  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards