S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta - 31 oktober 2011 10:32

Alice mådde lite illa förra veckan som katter kan göra vid den perioden i dräktigheten, hennes aptit har varit dålig och hon är annars ett matvrak. Men nu verkar det vara över för i helgen har hon ätit bra igen, har inte vägt henne under dessa dagar men på onsdag är det dag 35 och då ska vi se vad hon väger för att jämföra viktuppgången mellan dag 35-42...


   

Av Lotta - 30 oktober 2011 10:11

Vad har man för roligt lördagsnöje med hemmet fullt av katter? Jo husse tar fram en ballong och slänger på golvet...mycket spännande och roligt. Den höll i nästan en timme innan den åkte i soppåsen...


 

 

 

Av Lotta - 29 oktober 2011 09:40

Igår blev klösträdet från Banana Leaf monterat och nu står det ute på balkongen. Både jag och katterna är väldigt nöjda och det passar perfekt där ute...fast jag tycker att det är så snyggt att jag egentligen vill ha den inne...


 

 

 

 

 

 

Av Lotta - 28 oktober 2011 11:34

Tyvärr jobbade husse sent igår så klösträdet är ännu inte monterat men han ska fixa det idag.


Jag och Cassis önskar er alla en underbar helg och jag hoppas att ni har bättre väder än oss...


 



Av Lotta - 27 oktober 2011 17:35

Idag fick katterna ett stort paket och som vanligt är alla kartonger väldigt spännande.


Georgia om du biter som jag gör så kan vi nog öppna paketet...

 


Att det ska vara så svårt att öppna...

 


Äh det går inte, vi får vänta tills husse kommer hem...

 


Okej jag tar första vakten så att ingen tar paketet...

 


Även Cassis hjälper till, undrar när husse kommer hem och sätter ihop det nya klösträdet...

 


Av Lotta - 27 oktober 2011 10:41

Jag hittade en sida om fosterutvecklingen hos katter med verkliga bilder, det är copyright på bilderna och jag har inte frågat om tillstånd så jag kan inte lägga ut dom här men jag lägger ut länken så får ni titta in. Vill dock varna för att det kan finnas några som tycker att bilderna är otäcka.


Ni hittar sidan HÄR

Av Lotta - 26 oktober 2011 09:47

Nu är Alice på dag 28 och när jag vägde henne igår så hade hon ökat 160 gram. Ett foster är nu 25-30 mm och små miniatyrkatter...


                                                  
   


Fick mejl om att Bloggtoppen har utsatts för dataintrång och att en massa lösen sprids på nätet...jag undrar varför man gör en sådan sak??? Hörde igår att både Expressen & Aftonbladet gjort polisanmälningar för dataintrång.  Nu har jag ändrat mitt lösen här ifall någon skulle vilja gå in och spökskriva för mig...vilket jag knappast tror.

Av Lotta - 25 oktober 2011 11:45

Dagens bild blir på Cassis...


   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards