S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Masterpet Dunderkur

Av Lotta - 24 september 2010 09:04

Innan jag opererades så läste jag på ett kattforum om ett kosttillskott som heter "Masterpet Dunderkur", den skulle vara bra av flera orsaker men främst att den hjälpt honor att komma i löp. De uppfödare som testat berättade att deras honor börjat löpa på tredje dagen...vilket kan vara en ren tillfällighet men jag kände att jag måste testa detta på Alice som inte ville komma igång.


Jag beställde den och i tisdags hämtade min son ut flaskan och vi gav Alice första dosen och sedan fick hon andra i onsdags och igår på tredje dagen började hon löpa...dunderkur eller en tillfällighet??? Denna flaska ska jag vårda med omsorg och den kan jag även ge till katterna om de behöver av andra orsaker.


Så nu åker Alice till Ivan och jag hoppas att kärlek uppstår så att det blir kattungar här igen i slutet av november.


Så här står det på flaskan...


"Kosttillskott som ger blank päls på ca 3 veckor. Även använt för ökat immunförsvar, urinsten hos kastrerade hankatter, vid klåda, eksem och magproblem. Dessutom av uppfödare för ökad fertilitet."

 
 
Ingen bild

Suzan

24 september 2010 09:28

Lycka till med vackra Alice. Har aldrig hört talas om den dunderkuren låter intressant.
Kram

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

24 september 2010 10:07

Men vad spännande det lät. Var har du hittat den? Lycka till med Alice, hoppas att parningen går bra. *kram*

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

 
Marie

Marie

24 september 2010 10:10

Har beställt! Hur många dagar tog det innan den kom? Ska bli spännande att se om även jag får samma effekt på Ipzi, hoppas, hoppas!

Trevlig helg!

http://www.maollichs.com

 
Marinettes

Marinettes

24 september 2010 10:12

Låter ju fantastiskt, var hittar jag den?

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Marina

Marina

7 oktober 2010 01:19

Hej hej. Jag har hört så mycket gott om Masterpets dunderkur att jag tagit hem den till Kattprylar.se. Själv efterlyser jag en dunderkur med motsatt effekt. Har två löpande orientaler hemma just nu... :)

http://www.kattprylar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards