S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

En härlig helg

Av Lotta - 24 september 2012 10:24

I år så har Sällskapet sibirisk katt 10-års jubileum och det firade vi i helgen på Eskilstuna Zoo. Vi var nästan 40 stycken som trotsade regnet, både uppfödare och sällskapsägare med samma intresse...den sibiriska katten. Vi startade med en lunch i lördags och därefter fick vi en guidad tur bland flera fantastiska kattdjur. Efter det så var vi lediga i några timmar och vi samlades i stugorna för att prata katt. På kvällen åt vi Italiensk buffe och fick sedan höra Eva Gunnarsson berätta historien om vår förening och hennes erfarenheter om Sibirisk katt. Nästa morgon var det en föreläsning av Ulrika Hermansson som var väldigt intressant, den handlade om avel och allt som kan hända. Sedan var det lunch och mera kattprat. När jag kom hem kl 19:30 var jag ganska slut men väldigt nöjd efter denna fantastiska helg, tack alla vänner för denna gång...alltid lika kul.


Jag hade tyvärr inte min kamera men jag fotade lite grann med mobilen, tyvärr är det spegelbilder och lite regndroppar så bilderna blev suddiga men jag lägger upp de ändå. Först är Pallas katten Benny som var så charmig...

 


Sedan lägger jag upp några ståtliga kattdjur...

               

 
 
Katarina

Katarina

24 september 2012 12:14

Vad trevligt och fina bilder!
Det var kul att träffas! :)
Kram
/Katarina

http://www.manekineko.se/sibirkoshki

 
Sandra

Sandra

24 september 2012 14:58

Låter som ni haft en jättetrevlig helg! Otroligt fin den där pallas katten, tror aldrig jag sett något liknande. Önskar att jag hade kunnat åka dit.

http://vinterna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards