S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2011

Av Lotta - 14 februari 2011 10:04

Jag hoppas att ni alla får en underbar alla hjärtans dag...ta hand om varandra   

  

Av Lotta - 13 februari 2011 10:40

Jag hoppas att denna dag blir lika solig som igår, vi behöver ljuset...särskilt Georgia som inte vill börja löpa. Är så in i bomben trött på all snö och jag längtar efter sol & värme. Uppe i norr bor det en massa underbara människor men jag förstår inte att ni står ut med att våren dröjer hos er...ni är lika glada ändå.


Här kommer några bilder på stjärnan som börjar bli stor...


  

  

  

Av Lotta - 12 februari 2011 12:00

Nu är det lunchdags...


  

Av Lotta - 11 februari 2011 09:37

Igår fick jag en ny rosa vän, en mini pc som är perfekt för mig att ha i soffan, sängen, balkongen och när man ligger på sjukhus...den är så liten att den får plats i min väska. Mannen tyckte att jag skulle köpa mig en iPad istället men då det inte finns någon i färgen rosa så får det vara. Dom som känner mig vet att alla mina elektronikprylar är rosa...mobil, mp4 spelare och min bärbara bubbelgumsrosa Dell dator. Men när jag skulle lägga in en bild på Georgia som skrivbordsunderlägg så gick det inte, mini pc:n har Windows 7 Starter och jag undrar nu om det finns någon som vet hur man gör...misstänker att det faktiskt inte går med det operativsystemet. 


Här undersöker Estelle den nya datorn...


  

  

  


Och här vill jag ha en bild på Georgia istället för det blå...


  

Av Lotta - 10 februari 2011 09:45

Tänk vad katter kan slappna av, jag är faktiskt avundsjuk för när man lever med nervsmärta så är detta inte möjligt och jag får inte många timmars sömn på nätterna och dessutom har jag muskelkramper på morgonen.


Igår låg Estelle bredvid mig i soffan totalt avslappnad och jag passade på att ta en bild...


  


Hon tittade till slut upp och såg ut att tänka...måste du fota jämt...


  

  


Och under soffbordet låg mamma Alice...


  



Av Lotta - 9 februari 2011 10:21

SE*Jablokos Ketu Ranga söker ett kärleksfullt hem.

Hon är en svartsköldpaddsspotted hona som är född 31 dec 2010...hon är barnbarn till min Cassis. Hennes mamma är S*Clarellis Miss Arizona och pappa är S*Mälarhöjdens Mufasa, stamtavlan hittar ni HÄR


Ni hittar SE*Jablokos blogg HÄR och vid intresse kan ni mejla ELISABETH som kan berätta mer om söta Ketu som finns i Stockholm.


Ketu 5 veckor...


  


Här tillsammans med sina syskon...


  

  

Av Lotta - 8 februari 2011 11:08

Idag är Estelle 10 veckor gammal och väger 1292 gram. Tiden går så fort och hon är ett litet energiknippe som far fram här hemma, hon får fart på alla katterna när dom jagar varandra. Hon har inga jämnåriga syskon att leka med men både Elliot & Georgia hänger på när hon vill busa och brottas.


   

   

   

   

   

    

Av Lotta - 7 februari 2011 09:15

Jag har aldrig brytt mig om ålder...det är ju bara siffror, visserligen har jag alltid skojat med barnen varje år att jag alltid fyller 29 år...fast det börjar bli svårt nu när äldsta sonen snart fyller 25 år. Men den sista tiden har jag haft lite åldersångest, det blir ju mer och mer uppenbart hur stark jordens dragningskraft är när man tittar sig i spegeln eller på bilder. Och när någon frågat hur gammal eller hur ung jag är så har jag glatt sagt 40 + men igår så kom dagen...jag fyllde 50 år. Men så kom jag på att man kan ju alltid säga att jag är 40+....10 om någon frågar   


Avslutningsvis vill "tant" Lotta tacka för alla gratulationer som jag fått   


  



Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards