S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Lotta - 4 december 2011 10:19

Pawpeds är en databas där man kan lägga in sibiriska katter så att alla lätt kan se kattens stamtavla via datorn, där läggs även hälsoresultatet för HCM in varje gång man testar sin katt hos en godkänd veterinär. Pawpeds är ett otroligt bra verktyg för oss som håller på med avel för där kan man snabbt få information om stamtavlan & hälsostatus på katterna samt göra provparningar för att få veta inavelsgraden. Jag själv är nog ute på databasen minst en gång i veckan men nu är den borta. Det har i senaste veckan varit en debatt på ett forum om att det har lagts in katter utan ägarens vetskap och att man tydligen använt utställningskatalog som underlag där det varit skrivfel vilket i sin tur innebär att uppgifterna blivit fel. Jag trodde faktiskt att man bara la in katter som är inskickade med en kopia på stamtavlan men så är inte fallet tydligen. Men om man upptäcker fel är det ju bara att kontakta den ansvariga och be om att de ändrar så att det blir rätt. Så nu har dom lagt ner hela databasen och alla vi som länkar stamtavlor på våra hemsidor får nu försöka göra egna men man kan ju inte göra provtagningar med ett enkelt knapptryck längre. Vet inte om det är sant men jag har fått veta från flera håll att den ansvariga nu blivit påhoppad och fått hot och därför släckte h*n ner Pawpeds. Om detta är sant så undrar jag vad det är för personer som gör detta??? Det är frågan om katter i en databas och dom som byggt upp detta har lagt ner massor med tid & arbete och för några skrivfel så förstör några personer genom sitt agerande för alla oss andra. Är så ledsen över det som hänt och jag hoppas att de som betett sig illa tar sitt ansvar och ber den ansvariga för pawpeds om ursäkt. Vi är vuxna människor som har en gemensam hobby och det är så ledsamt att några förstör för oss alla andra. Jag hoppas att detta går att ordna upp så att vi får vår databas tillbaka och till den ansvariga för pawpeds...ni har och gör ett jättebra jobb och jag ber om ursäkt för dessa personer som gjort er illa genom påhopp och hoppas att ni vill & orkar öppna upp den sibiriska databasen igen.


Till slut vill jag & katterna önska er alla en underbar andra advent...


                           



Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards