S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Tovor

Av Lotta - 24 februari 2010 10:53

Katterna fäller så mycket päls nu och jag kammar och kammar för att inte hela lägenheten ska bli ullig. Elliot stackarn får så lätt tovor och imorse upptäckte jag att han fått några nya uppe på höfterna, försökte kamma loss dom men han var inte särskilt glad på mig så det slutade med att jag tog saxen och klippte bort dom. Han har så mycket päls att det knappt syns och han ställs inte ut. Tror att han har förlåtit mig för när jag gjorde kaffe så gjorde han mig sällskap och han ser inte så sur ut. Ser ni hans fina morrhår på bilden.

  

 
 
Sandra

Sandra

24 februari 2010 11:50

Usch, tovor är inget kul. Jag ska ta tag i båda herrarna hemma och kamma dem noga och sen ska båda få sig ett bad tror jag.

http://www.freewebs.com/stravveallan

 
Ingen bild

Linda

24 februari 2010 13:23

Usch ja, killarna hos mig behöver också ett bad - men än så länge har det varit lugnt med tovor! (Peppar, peppar...)
Måste bara säga - fick rådet att inte använda sax i en djuraffär för när pälsen tovar ihop sig kan den lätt "dra upp huden" i mitten av tovan. Så hur noga man än är så är det tydligen risk att man klipper i huden och då kan det bli otäcka sår! Efter den varningen köpta jag en billig trimmer - direkt! Känns skönt att slippa oroa sig. :)

 
Monica

Monica

24 februari 2010 18:19

Vad fin han är och morrhåren är imponerande!

Jag brukar också använda sax till tovor och då sätter jag kammen mellan sax och hud så att det inte finns någon chans att klippa i huden. Mina katter (eller Tasha och Bozza, som är de enda som får tovor) brukar varken uppskatta bortkamning av tovor eller klippningen.

http://www.monicap.se

 
Margita

Margita

27 februari 2010 19:12

Elliot är bara så fin!! Även morrhåren ;-)
Det där med tovor - min Algot hade lååång päls i höstas och så fick han många tovor som jag inte fick bort hur jag än kammade. Till slut gick jag med honom till ett hundtrim! Det blev jättebra och Algot fick beröm för att han var så tålig och snäll :-)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards