S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Vattenfontän

Av Lotta - 10 juli 2010 09:36

Igår hämtade vi ut vattenfontänen i keramik och denna var hel, måste tacka för en bra service då det gick så snabbt att få en ny. Packade upp den igår efter maten och alla katterna var nyfikna, mest Elliot som bara älskar kartonger.


Fontänen är stor, tung och stadig så katterna kan inte flytta på den, trodde att den skulle låta en del men det hörs knappt något. Elliot var den som direkt gick fram och började dricka, har sett honom vid fontänen flera gånger under kvällen vilket gör mig glad då han som kastrat inte brukar dricka så mycket vatten som man ska....


  


Napoleon och Cassis undrar var detta är...


  


Men Napoleon fattade snabbt och började dricka...


  


Har sedan bara sett Georgia dricka ur fontänen av tjejerna men jag hoppas att de andra snart vågar sig fram.

 
 
Marinettes

Marinettes

10 juli 2010 10:59

Verkar vara en jättebra och snygg fontän, den jag köpte tidigare har jag plockat undan för den var så besvärlig att göra ren. Jag kommer definitivt att investera i den här keramikfontänen.

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Lena

Lena

10 juli 2010 11:07

Så snygg.. Jag har gluttat på denna tidigare men haft svårt att föreställa mig hur stor/liten den är. Nu ser jag bättre =)... Den jag har hemma används mest av kattungarna då jag har kull. Nu ska jag skaffa en jag också =)...

Ha en härlig lördag med dina ljuvliga och vackra missar.
Kram Lena

http://miramilaia.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

10 juli 2010 11:14

Jag tycker att den är riktigt snygg om man jämför med de fontäner i plast...det ska ju matcha inredningen här hemma ;-)

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Gull-Maj

Gull-Maj

10 juli 2010 11:56

Ser jättebra ut. Sol ska alltid krafsa när hon dricker, välter ibland min fontän.Skulle behöva en sån tung, var får man tag på den?

http://www.gullakras.se

 
Margita

Margita

10 juli 2010 12:14

Den verkar ju jättebra och fin är den också! Jag har en Drinkwell som jag är relativt nöjd med, lite bökig att göra ren bara, man kommer inte åt ordentligt. Sen vill Agnes öppna locket där filtret sitter ;)
Förresten Lotta, det är ju jättespännande med min första kull, som sagt, och jag är så nyfiken på hur embryona och fostren utvecklas, Du hade bilder på det - var kan man få tag på bilder och information om hur utvecklingen sker i livmodern på katten? Har letat på internet men hittar inget...

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Marinettes

Marinettes

11 juli 2010 18:23

Vill bara tala om att fontänen är beställd och nu väntar både vi och katterna på posten.

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Anna

Anna

20 februari 2012 03:00

Det är en väldigt fin blogg denna här! Har varit och besökt ett par gånger tidigare. Har precis byggt en egen blogg :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards