S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Kattsand 2

Av Lotta - 13 augusti 2011 16:39

Tack till er som svarat på mitt blogginlägg om kattsand, inte lätt detta. Linda tycker du att "Lavendel" luktar starkt som Sandra?


Hittade en annan sort som fått väldigt bra betyg men även några som är kritiska och den heter Tidy Cats Instant Action Blå 18,16kg...har något testat den?

 
 
Sandra

Sandra

13 augusti 2011 17:02

Kan vara jag som är känslig också, tycker även less track luktar rätt starkt och blandar även den med en parfymfri sort!

http://stravveallan.blogspot.com

 
Marinettes

Marinettes

13 augusti 2011 20:20

Finns det verkligen någon sort av Ever Clean som inte dammar och doftar stark?? Gillar heller inte att den är så "fin".
Använder Classic Black, oparfymerad, och är jättenöjd. Jag har en katt som vägrar, eller om han lat, för att gräva över bajset, så visst kan det lukta innan någon av dom andra hinner städa efter honom men efter en stund är det inga problem.
Mitt andra alternativ är Pussi klumbildande.
Hoppas du hittar en sand som du blir nöjd med.
Kram!

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

14 augusti 2011 10:50

Jag skulle undvika lavendel! Jag är lite känslig mot starka dofter och den startar min allergi direkt. Jag använder extra strength unscented och den fungerar bra...dock dammar den väldigt mycket. Säg gärna till om du hittar någon bra! Har funderat på att byta ett tag.

http://vinterna.blogg.se

 
Ingen bild

Linda (Vivaldi & Maranello)

17 augusti 2011 18:03

Dyker in i diskussionen här sent omsider.. Har använt World's Best (finns hos Foderbilen och Swecat) ett par år nu och tycker att den är oslagbar. Den klumpar bra, maskerar doft ok men dammar tyvärr lite. Men den har en fördel som ingen annan sand har - man kan spola ner den i toaletten! Hurra för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards