S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Ni som har CRPS

Av Lotta - 11 april 2012 10:34

Jag har skrivit några inlägg här på bloggen om min sjukdom CRPS typ 2 som jag fick år 2001. Det är ju en sjukdom som tack och lov inte drabbar så många och informationen är dålig, finns knappt något på svenska utan det mesta hittar man på engelska. Jag vet att det är en del som hittar till min blogg genom att söka på CRPS och en del lämnar även en kommentar. När jag fick min diagnos så kände jag mig väldigt ensam men via internet fick jag kontakt med några andra drabbade i Sverige och jag kände att jag fick ett stort stöd och vi kunde tipsa och ge råd till varandra. Så om ni har denna sjukdom, är anhörig eller bara intresserad så får ni gärna höra av er till mig, ni kan skriva till mig på denna ADRESS

 
 
Ingen bild

Lena

11 april 2012 12:05

Ja Lotta nog kändes det ensamnt kommer ihåg när du och jag fick kontakt:)-05 och då hade jag också haft den sedan 01 fast jag har crps 1 Men hur många i sjukvården vet vad det är:(( Jag åker in och ut ständigt men under dessa 3år så har jag säkert bara träffat på 2 läkare som kan lite om crps. Annars så känner jag att ingen bryr sig . ändå säger man att jag har det och att man har smärta dygnet runt. Detta du har skrivit skulle man skriva ut och sätta upp på alla avdelningar som jag ligger på. Så bra skrivet är det. Det ska vara skillnad på 1 och 2 men det tror jag inte. och tycker det är märkligt att dom forskar bara i typ 2.Det är nog flera som har crps än vad vi tror:( Var rädd om dig kram Lena

 
Ingen bild

Angel

22 april 2012 04:58

Hej igen,

Jag är glad att jag fann din blogg Lotta.

Och läste Lenas inlägg och jag har också CRPS 1.

Lena,
Jag kan bara hålla med, smärta dygnet runt och ingen förstår att man VERKLIGEN har ont.




 
Felizia

Felizia

9 juni 2012 00:45

Hej, jag är 15 år och har haft diagnosen i snart 3år, jag har också börjat skrivit en blogg om det bara för att få skriva av mig, blev ganska chockad bär jag hittade det här för som du sa hittar man nästan aldrig något på svenska!

http://Livmedcrps.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards