S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Saknad

Av Lotta - 12 december 2012 16:32

Idag är det 3 veckor sedan Elliot fick somna in och det är en stor saknad här hemma. Han var en katt som pratade mycket och han kunde sitta och ropa på oss och när vi svarade så kom han springande för att få gosa en stund. Han följde mig överallt och man fick inte ens gå på toaletten ifred. Han skulle jämnt ligga i knä eller bredvid en i soffan, tänk att man kan älska ett djur så mycket. Jag vet att han har det bra i katthimlen för nu slipper han smärtorna. Jag har inte så stor lust att blogga just nu men hoppas att lusten kommer tillbaka snart...

 
 
Ingen bild

Sandra

12 december 2012 16:42

Kram Lotta, kan inte ens föreställa mig saknaden, blir alldeles tårögd när jag läser detta.

 
Lena

Lena

12 december 2012 17:01

Även en liten misse skapar ett stort tomrum då den inte finns längre.. Då det är tomt i knät eller där man är van att han ska befinna sig. Trots att man har andra katter så är varenda katt speciell på sitt sätt..

Kram från Lena och missarna

http://www.miramilaia.se

 
Ingen bild

Mari Jonsson

12 december 2012 17:06

Usch, vad ledsen jag blev när jag läste detta. Det är väl det här som är det värsta med att ha djur, att en dag måsta ta dessa beslut men som man faktiskt är skyldig att göra. Jag är säker på att Elliot, den snyggingen jagar råttor och möss i katthimlen. Förstår saknaden. Kram Lotta!

 
Margita

Margita

12 december 2012 17:56

jag tror jag vet hur du känner dig, tårarna vill komma fram när jag läser din saknad. Har själv haft lite olika djur genom åren och hur stora eller små de än är så blir de som en älskad familjemedlem och otroligt saknade när de går bort! Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Karin Wulffschmidt

12 december 2012 19:34

De finns alltid kvar i ens hjärta. Tugger påminner om pappa Eliott. Pratig och vill vara med överallt. Tur att du har lite avkommor att titta på.
Anna-Karin

 
Ingen bild

Marie

12 december 2012 19:40

Förstår också hur du känner, har varit där några gånger själv och saknaden och sorgen finns alltid där och "poppar" upp med jämna mellanrum. Jag bävar för den dagen men samtidigt kan den komma när man minst anar det, om inte pga sjukdom så tar ju till slut åldern ut sin rätt och en dag står man där och måste fatta ett tungt beslut. Kan säga att dotter Cattitzi också är lik pappa Elliot, väldigt social och pratig.
Kram

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

13 december 2012 11:38

Förstår att sorgen o saknaden är otroligt stor. Jag fasar för den dag då vi måste fatta ett tufft beslut, det är verkligen det värsta med att ha djur. Många stora kramar till dig Lotta. <3

http://www.deltaskatter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards