S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 13 april 2010 10:16

Jag har en skugga, ibland är den bakom och ibland är den framför mig...skuggan heter Elliot. Han ska alltid vara med och allra helst på mig, vart jag än går så springer han efter mig, fikar jag så är han och buffar i ansiktet vilket inte alltid är så trevligt och sitter jag vid datorn så ligger han i knät över ena armen. Men han är vår "lilla" kelgris...


  

Av Lotta - 12 april 2010 09:30

Vår Miss Georgia är ett riktigt charmtroll, hon snackar mycket och söker kontakt flera gånger om dagen med alla i familjen. Men hon är även ett litet busfrö som älskar att sno lappar, id-kort m.m...hon tar dom i munnen och springer snabbt iväg och gömmer dom...man hittar mycket under sängen. En gång hade hon strimlat ett kvitto på nästan 700 kr, det var gardinstänger som jag köpt för många av när vi flyttade och hade tänkt lämna tillbaka...tur att jag har barn som någon gång ska flytta hemifrån och som kommer behöva dessa. Hon och Elliot är också duktiga på att öppna våra skjutbara garderober och där ligger dom bland rentvättade lakan & handdukar. Och tro det eller ej men de kan även dra ut våra lådor på Malmbyråerna från Ikea, sedan ligger dom där på våra t-shirts.


Charmig & busig är denna fröken...


  

  

Av Lotta - 11 april 2010 10:56

Det bästa man har sätter man på bordet brukar man säga...men inte får man vara på bordet, eller?


  

Av Lotta - 10 april 2010 10:00

Jag fick bilder på Miss Montana från USA-kullen, vad hon har blivit vacker och väldigt lik sin mamma Cassis...fast de har olika ögonfärg.


  

Av Lotta - 9 april 2010 09:58

Cassis är nu på dag 29 och fostren är nu cirka 25-30 mm och fullt utvecklade miniatyrkatter.

Här är en bild på ett foster under dag 28-32...


  

Av Lotta - 8 april 2010 10:46

Cassis är nu på dag 28 och hon har ökat 198 g, vid förra kullen hade hon ökat 225 g på denna dag och då var det 6 kattungar. Hon brukar inte gå upp så mycket i början utan ökar i vikt från femte veckan. Alice gick däremot upp i vikt tidigt i dräktigheten så det är olika precis som med oss människor. 


Man hittar ofta Cassis längst upp i klösträdet och det finns inget som kan störa henne, trots Georgias försök att få mamma att vakna...


  

Av Lotta - 7 april 2010 09:52

Tog några bilder på Elliot i morse...


  

  

Av Lotta - 6 april 2010 12:12

Den blivande pappan till Cassis kommande kull tar livet med ro...


  

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards