S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2010

Av Lotta - 30 juni 2010 13:48

Napoleon busade för fullt med en råtta i hallen alldeles nyss och plötsligt som bara kattungar kan så somnade han på ett par skor...var det trötthet eller var lukten bedövande   


Ögonlocken faller sakta...

  

Och nu sover han djupt ner i skon...

  

Av Lotta - 29 juni 2010 10:45

I natt fick jag en ny sängkamrat för Napoleon lärde sig att klättra upp i sängen, så här tidigt har ingen annan kattunge klättrat upp då vi har en rätt hög säng. Visst är det mysigt med katter i sängen men inte när det är så varmt som det är just nu på nätterna. Själv kan jag knappt sova någonting utan ligger och snurrar för att sedan gå upp någon timme innan jag lägger mig igen.

Av Lotta - 28 juni 2010 13:47

Nu är Napoleon tingad.


Jag hade intresserade uppfödare från Österike, Italien, USA och Australien på denna parning. Ni ska veta att jag funderat en hel del hur det skulle bli med Napoleon, det blev så svårt att skicka honom långt bort nu när det endast blev en kattunge. Är alldeles för kär i honom och allra helst skulle jag vilja behålla honom men han är för nära släkt med mina honor. Nu får han bo i Stockholm där jag har möjlighet att få hälsa på honom och jag vet att han kommer att få det jättebra i sitt nya hem där en sibbekompis väntar på honom.


Men intresset finns kvar hos en av uppfödarna för Alice & Ivans parning så kanske blir det en kattunge som får emigrera.


Min lilla kejsare... 

  

  

Av Lotta - 27 juni 2010 10:16

Idag är Napoleon 6 veckor gammal och väger 883 gram.


Har uppdaterat hemsidan med nya bilder men lägger även in två stycken här...

  

  

Av Lotta - 26 juni 2010 21:01

Tog en bild i kväll på stora Elliot och lilla Napoleon...

    

Av Lotta - 26 juni 2010 12:11

Det är viktigt att vara ren tycker tant Clara så hon greppar snabbt tag i Napoleon när han går förbi...

  

Sedan tar vi ett ordentligt tag...

  

Försök inte att smita iväg nu...

  

Är jag fin nu...

  

Men nu får du sluta att fota mig...

  

Av Lotta - 24 juni 2010 19:28

  


Även en liten tiger kan ryta...

  

Av Lotta - 24 juni 2010 10:13

Jag beställde kattungepaket från några företag förra veckan, det brukar ju ta ca 4 veckor innan de kommer och med tanke på att semestertider närmar sig så ville jag vara ute i god tid. Men ett företag levererade redan igår med Schenker...härligt att få det hemkört till dörren.


Vilken värme det var igår, det stod helt stilla här inne och katterna var helt utslagna. Här sover Napoleon med mamma...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards