S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2011

Av Lotta - 29 april 2011 10:24

Clara verkar må bra för nu busar hon igen med leksaker och spinner bara man pratar med henne, hon har ju en inbyggd V8 motor så hon hörs ordentligt. Hon har även ätit av det vanliga torrfodret fast hon tuggar bara på höger sida, efter tandoperationen fick hon blötmat och torrfoder för små kattungar som hon inte behövde tugga. Det luktar fortfarande illa i munnen men det måste väl läka ihop först då tandköttet var inflammerat, stygnen ska försvinna av sig själv inom 2-3 veckor.


Jag och Clara önskar er alla en trevlig helg...


 

Av Lotta - 28 april 2011 10:18

Igår gick Georgia omkring och ropade efter Lodur och man blir lite orolig vad grannarna ska tycka men dom under oss säger att det inte hörs så jag får hoppas att det stämmer...själv sover jag med öronproppar. Men igår kväll lugnade hon ner sig och nu verkar löpet vara över. Hon har tappat massor med päls denna vecka och man kan inte ta i henne utan att få en tuss i handen, hon har även gått ner i vikt ca 160 gram. I mitten på maj vet jag om hon är dräktig.


 

Av Lotta - 27 april 2011 09:14

Elliot har en favoritplats och det är uppe på en chiffonje i hallen där han har full koll på vad som händer här hemma och att inga obehöriga kommer in   

Några dagar tillbaka så har jag sett att han ligger med huvudet på en silvergroda...tidigare har han bara skjutit undan den men nu ser det ut som om han använder grodan till kudde.


Kanske hoppas han på att grodan ska bli en prinsessa...


 

Av Lotta - 26 april 2011 18:10

Nu har vi hämtat hem Georgia från fästmannen, Lodur var så söt för när jag stoppade in henne i transportväskan försökte han också krypa in. Och i trappan ner försökte han komma åt Georgia...stackarn saknar väl sin hona nu. Nu blir det några långa veckor innan vi vet om det blir kattungar i sommar.

Av Lotta - 26 april 2011 10:40

Jag och katterna är ju med i Foderbilens testpanel och nu har jag testat deras Catman Professional Kattkarda under en tid. Jag tycker att den är bra och man får loss en hel del lös päls och dessutom tycker katterna om att man borstar dom...blir lite som massage. Den är vinklad och har små plastknoppar för att inte slita på pälsen.


 

Av Lotta - 25 april 2011 10:34

Jag har inte sett Clara så här dålig som hon varit efter tandoperationen, hon har fått smärtstillande och bara sovit nerbäddad med fleecefilt i sin älsklingsfåtölj. Men i natt sov hon i husses säng som vanligt och aptiten verkar sakta komma tillbaka.


När det gäller Georgia & Lodur så blev fröken lite fräsig igen efter parningsförsöket i lördagskväll men igår kväll såg fodervärden en lyckad parning och idag verkar dom så kära. Vi har bestämt att hon får vara kvar till imorgon så att dom får göra några fler parningar. Jag hoppas verkligen att hon blir dräktig för då blir det kattungar i slutet av juni.


Clara...

 

Av Lotta - 24 april 2011 09:17

Georgia är en fin fröken som inte låter pojkarna komma för nära vid första dejten, hon måste faktiskt bli lite uppvaktad. Så igår vid middagstid lämnade vi henne hos Lodur för en andra dejt och redan efter två timmar fick jag sms om att fodervärden hade tittat in och sett Lodur uppe på Georgia och sedan hade hon rullat runt massor. Jag hoppas att det var en lyckad parning och att det blir mycket kärlek under påsken   

Av Lotta - 22 april 2011 20:05

Georgia har firat sin födelsedag och gjort matte så glad genom att äntligen ha börjat löpa, hon började ropa och fjäska för Elliot på fm...inte lätt för en kastrat. Så imorgon kväll lämnar vi henne hos Lodur och jag hoppas att fröken inte ska vara lika svårtflirtad som sist...håll tummarna. 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards