S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under december 2010

Av Lotta - 17 december 2010 10:57

Estelle är idag 17 dagar gammal och hon vågar inte riktigt lämna tyghuset utan vill gärna ligga hos trygga mamma. Hon tittade fram när jag pratade med henne och jag lyfte då ut henne i katthagen...oj vad läskigt det var men samtidigt lite spännande. Men Alice kom snabbt och pratade med henne och de två gick in i huset igen, ni ser Alices morrhår på bilden.


Jag och Estelle önskar er alla en trevlig helg...


  

Av Lotta - 16 december 2010 09:08

Jag fick en julhälsning igår kväll från Åland, det var från Paganini som numera kallas för Kofi och hans underbara ägare. Man ser verkligen likheter mellan honom och hans mamma Clara.


  

Av Lotta - 15 december 2010 13:57

...hittade i min säng när jag kom hem efter att åkt iväg en kort stund, Alice hade bäddat ner Estelle och hon såg mycket lycklig ut. Men nu är ordningen återställd och de två ligger i katthagen igen.


  

Av Lotta - 15 december 2010 08:53

Nu blir det inga fler p-piller för Georgia, hon fick det sista i söndags. Nu ska bara Lodur HCM-testas och sedan inväntar vi Georgias löp...tror att det kan ta några veckor som för hennes mamma & syster. Alla kattungarna blir solida och det ska bli spännande att se om dom båda är bärare av dilution...nu kan jag ju tack & lov inte klona katter men tänk er en blå Georgia   


Fotade Georgia igår och man ser hur hon håller på att somna... 


  

Av Lotta - 14 december 2010 12:58

Idag är Estelle två veckor gammal och väger 307 gram.


Alice verkar trivas i kattungehagen och har legat kvar där med Estelle hela natten. Idag var det dags för att fota 2 veckorsbilder och jag fotade henne i soffan. Ljuset blev så konstigt och den rosa färgen är inget bra mot henne i kontrast.


Estelle poserar framför kameran...


  


Nä nu räcker det, mamma kom och ta mig härifrån...


  


Jag ska hjälpa dig från mattes kamera...


  

Av Lotta - 13 december 2010 14:43

Vi åkte snabbt en sväng till IKEA för att köpa ett skåp till arbetsrummet och när vi kom hem så kom alla katter som vanligt och hälsade oss välkomna hem. Då springer Alice snabbt in i sovrummet och hämtar Estelle som hon släpper på hallgolvet där vi är. Jag plockade fram kattungehagen och ställde den i vardagsrummet där jag oftast är...och Alice verkar mycket nöjd...hoppas att det fortsätter så.


Här kollar hon in hur jag fixat...

  


Och här har Alice lagt sig i huset medan Cassis tittar in...

  

Av Lotta - 13 december 2010 09:44

Alice ligger fortfarande kvar under sängen med Estelle men nu börjar lillfröken att bli rätt rörlig så det är bara en tidsfråga innan kattungehagen åker fram. Jag har ju en ställbar säng och när jag höjer upp sängen så vill Estelle gärna komma fram men Alice beskyddar henne som ni ser på bilden...


  

Av Lotta - 12 december 2010 09:03

Man kan inte göra annat än sucka högt åt envisa kattmammor, hon låg i tyghuset i ett dygn för i natt har hon kommit upp i min säng två gånger med Estelle. Till slut fick jag henne att ligga på fällen under sängen och där ligger hon fortfarande...hur länge det nu blir?


Funderar på att sätta upp kattungehagen i vardagsrummet för att se om det duger åt Alice, hade inte tänkt ta fram den förrän nästa helg egentligen...vi får se hur jag gör.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards