S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under december 2010

Av Lotta - 11 december 2010 09:38

Igår kväll plockade jag fram ett tyghus som jag brukar ha till kattungar, där bäddade jag mjukt och la sedan Estelle där inne och Alice verkar nöjd med nya boplatsen och matte fick ha sin säng för sig själv i natt. Jag hoppas att hon nu stannar i tyghuset ett tag...


  

  



Av Lotta - 10 december 2010 13:20

Jag var iväg en stund för att handla några julklappar, jösses vad det är folk överallt som stressar runt. När jag kom hem så var jag helt slut och går in i sovrummet för att vila ryggen en stund, då ser jag att Alice ligger där med Estelle och hennes blick sa...sorry, sängen är upptagen matte. Hon har bäddat upp täcket och lagt sig tillrätta och nu undrar jag hur jag ska få henne att byta plats, hon gjorde likadant med Stewart i Diamantkullen...hon la honom i min säng medan jag sov och det är lite läskigt.


Alice med Estelle...

  


Estelle som sover skönt i mattes säng...

  

Av Lotta - 10 december 2010 09:03

Vilken underbar morgon det blev när jag öppnade min dator och läste ett mejl om att jag vunnit i en bloggtävling, har varit med i en hel del tävlingar på många bloggar men aldrig vunnit tidigare. Min vinst är en fantastiskt läcker evighetskalender som kommer att göra sig så bra i mitt kök. Den är handgjord av en duktig tjej som heter Kattis Palmnäs och som gör olika hantverk på beställning. Jag köpte en tavla i våras från henne till min son och den är supersnygg i hans rum. Tack snälla Kattis! Och ni som är intresserade av hennes alster kan titta in HÄR


Här är min vinst...

  

Och här är tavlan som min son har på väggen...

  


Jag och katterna önskar er alla en trevlig helg...

  

Av Lotta - 9 december 2010 14:36

Jag serverade Alice lite blötfoder nyss...ja man får skämma bort nyblivna mammor med mat vid boplatsen   


Såg att Estelle sov så gott där under sängen att jag passade på att ta några bilder med blixt nu när ögonen var stängda...annars är det väldigt mörkt där dom nu ligger.


  

  

Av Lotta - 9 december 2010 09:36

Så var det dags igen för Alice att flytta på Estelle, igår kväll vid 23-tiden bar hon iväg och la henne under min säng. I sju dagar fick hon ligga i bolådan och allt har varit lugnt. Jag bar tillbaka Estelle och sa till Alice att bolådan är jättebra plats att ha kattunge i, det dröjde en stund och så var dom tillbaka under sängen. När klockan var runt 02:30 och jag burit tillbaka Estelle för sjunde gången gav jag upp och hämtade en fäll som jag sedan la under sängen på golvet och då blev Alice nöjd...envisa kattmammor.

Av Lotta - 8 december 2010 12:48

Idag har jag haft en tjej från en städfirman som skurat mina två badrum från tak till golv precis som vid en flyttstädning och nu luktar det så gott och kaklet skiner blankt. Måste erkänna att det känns lite genant att sitta på soffan medan någon städar min smuts men vad ska man göra när kroppen är skadad. Hon har i allafall gjort en superbra jobb och det var värt varenda krona.


Georgia låg i klösträdet och tog det lugnt som matte medan det skurades...


  

Av Lotta - 7 december 2010 13:58

Idag är Estelle 1 vecka, hon hade en födelsevikt på 99 gram och väger idag 207 gram. Hon har även börjat öppna ögonen. Har uppdaterat hemsidan med två bilder men här kommer två bonusbilder...de på hemsidan är bättre.


  

  

Av Lotta - 6 december 2010 20:14

S*Clarellis Mozart söker ett nytt kärleksfullt hem då han tyvärr inte kan bo kvar hos sin nuvarande ägare av personliga skäl. Han är en kastrerad cremefärgad vacker hane född år 2007. Hör av er till mig om ni är intresserade så förmedlar jag kontakt.


Här kommer några bilder på Mozart...


  

  

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards