S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Lotta - 1 november 2011 09:57

Nu är det november och som vanligt vill vi som är drabbade av CRPS uppmärksamma vår hemska sjukdom. Vi är inte så många i Sverige som har diagnosen men jag tror att det finns fler i landet som är drabbade fast de inte vet vad det är p.g.a okunskapen från sjukvården. Men i världen är vi många så tillsammans vill vi nu berätta att vi finns och kanske finns det någon drabbad där ute som förstår att h*n inte är ensam. Jag själv fick CRPS typ 2 för 10 år sedan och fick diagnosen redan efter 5 månader, då visste jag inte så mycket och kände mig väldigt ensam men efter ett tag fick jag kontakt med några andra och de var ett stort stöd för mig. Jag fick en ryggmärgsstimulator inopererad 2005 för att dämpa smärtorna och den tar bort ca 25%, den lindrar smärtorna som jag alltid har och jag kan ofta häva / lindra en kommande smärtattack. Det är inte lätt att förklara vad CRPS är för andra som inte är drabbad men lite förenklat kan man säga att det är en felprogramering av nervsystemet. Det finns många Youtube-filmer om CRPS och jag lägger upp två väldigt bra filmer som beskriver hur det är att leva med detta...




                                                  
                   



Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards