S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2011

Av Lotta - 7 april 2011 14:48

Jag hade en kille här som skulle sätta upp persienner, det saknas i några fönster och jag förstår inte hur det tidigare ägarna klarat sig för nu i somras höll vi på att svettas ihjäl då solen ligger på hela dagen. Tyvärr så hade dom mätt fel (typiskt hantverkare   ) så dom måste beställa nya. Jag tyckte att det luktade kattkiss när han klev in med grejerna och när vi började prata så berättade han att han hade en hankatt som var en blandning av skogis & maine coone...han var nog inte kastrerad med tanke på dofterna. Nu luktar det förmodligen om golvet där grejerna låg för katterna nosar som sjutton...och jag ska vänta lite med att torka bort det så att Georgia får dofta hane...kanske triggar det till löp.

Av Lotta - 6 april 2011 11:32

Vad är det som låter (hög musik från bilstereo) undrar Clara och snabbt sitter hon vid fönstret...

 


Matte...det är nog paket till oss...

 


Och mycket riktigt...det var 5 kartonger med kattsand...

 


Härligt, då får vi skurade toaletter igen...

 

Av Lotta - 5 april 2011 10:54

Nu är det 6 veckor sedan Georgia började löpa så nu hoppas jag att hon snart sätter igång igen. Jag brukar ha ett snack med henne på kvällarna om att hon ska börja löpa...men hon verkar inte vilja lyssna på mig   


Men när jag fått göra omparningar förut så har löpet startat 7 veckor efter parning...så då borde hon starta nästa vecka...


 

Av Lotta - 4 april 2011 17:18

Idag har jag varit till läkaren och man har tagit en del prover och kanske får jag ett svar på varför jag mår dåligt efter min senaste operation. Jag längtar efter allt som jag just nu inte kan äta...jag drömmer om smaskiga bakelser och choklad i alla varianter.


Dagens bild blir på Cassis vackra gröna ögon...


 

Av Lotta - 3 april 2011 11:41

Vad gör man på en tråkig söndag där inte ens solen vill visa sig? Om man är katt så går man ut på balkongen och sätter sig och spanar...ganska snart så hör Georgia något...


 


Det är en fluga men var kommer ljudet ifrån...


 


Matte...jag ser den...


 


Jag har den mellan tassarna...äh jag släpper den...och så börjar flugjakten om...


 


Detta är vad en uttråkad katt sysselsätter sig med   

Av Lotta - 1 april 2011 10:51

Det här är Clara som gästbloggar i mattes blogg, jag måste säga att ni människor har det lätt. Ni behöver bara hoppa in i duschen och tvåla in er för att bli rena medan vi katter varje dag måste tvätta oss noga med vår tunga...det är tur att jag är vig. Tänk vad mycket tid som går åt för att jag ska hålla mig ren...inte undra på att jag och de andra katterna sover så mycket.


Först tvättar jag ansiktet...

 

 

 


Sedan tvättar jag kroppen...

 


Magen är jag noga med...

 


Nu är jag fin, jag och matte önskar er alla en trevlig helg...

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards