S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2011

Av Lotta - 17 april 2011 09:30

I kartongen från Foderbilen så låg det en leksak som heter Kong Kickeroo. Den är stor och innehåller mycket kattmynta...och katterna älskar den. Dom har nu haft den i tre dagar och den är fortfarande poppis, annars tröttnar dom rätt snabbt på en leksak. Igår hittade jag Cassis sovande med huvudet på den som en kudde...hon somnade väl gott av dofterna av kattmyntan. Katterna älskar den och jag kommer helt klart köpa en ny när denna tappat lukten av kattmynta.


Så här ser den ut...

 


I början nästan slogs katterna om den...

 

 


Sedan får Cassis tag i den och jaktinstinkten ser man väl rätt tydligt här...

 

 


Sedan blev det Georgias & Alices tur att undersöka den lite mer försiktigt...

   

Av Lotta - 16 april 2011 14:54

Idag har vi hälsat på sonen och hans sambo i deras nya lägenhet på Kungsholmen. Min "svärdotter" hade varit så gullig och köpt mjölkkannan som jag skrev om i ett inlägg tidigare, tack snälla J   


Hmm vad är du för en konstig katt...

 


Nähä vill du inte svara så går jag väl vidare då...

 

Av Lotta - 15 april 2011 10:52

Solen skiner idag och dom har lovat fint väder i helgen, kan inte bli bättre.

Jag och Clara önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 14 april 2011 13:02

Jag och mina katter blev ju utvalda till att vara med i Foderbilens testpanel och idag kom vårt paket. Katterna älskar ju paket för det kan ju vara något roligt till dom, är det inte så vill dom leka med kartongen. Men denna gång var det till dom. Nu ska vi testa sakerna och jag kommer sedan blogga om vad vi tycker.


Matte öppna paketet...

 


Vad är det för spännande...

 


Vi måste nog undersöka det närmare...

 

Av Lotta - 13 april 2011 10:45

Georgia är fortfarande lugn och jag undrar om det bara var vårkänslor hon hade förra natten eller om hon förhoppningsvis snart ska börjar löpa.


Dagens bild blir på Cassis...


 

Av Lotta - 12 april 2011 10:57

I natt så vaknade jag kl 02:45 av att någon katt jamade rätt mycket i vardagsrummet, tittade i sängen och där låg Elliot, Alice & Clara och helt plötsligt blev jag klarvaken då jag förstod att det var Georgia...Cassis låter så speciellt så henne urskiljer man direkt. Georgia höll på ett tag och sedan tystnade hon och efter det har hon varit lugn. Kanske är hon på gång att börja löpa för imorgon är det exakt 7 veckor sedan hon började sitt förra löp...och många katter börja löpa runt dag 49 efter att dom varit på parning hos någon hane. Jag hoppas att hon startar snart för jag längtar så efter små duniga kattungar.


Georgia känn ingen press men nu är det faktiskt dags för löp   


 

Av Lotta - 11 april 2011 09:19

Denna helg hade jag saker inplanerade hela helgen men det blev inte alls som jag tänkt mig. På lördagen skulle jag hälsa på Sancy från Diamantkullen men där blev dom sjuka så vi får ta det efter påsk istället. Och på söndagen hade jag tänkt åka till Birkas utställning för att få se lite fina sibbar, särskilt Virginia från USAkullen. Men på natten blev jag dålig och jag hade ingen ork att ge mig iväg på morgonen. Så i helgen har jag inte gjort någonting utan njutit av solens värme ute på balkongen tillsammans med katterna.


Så här avslappnat skönt hade Clara det igår kväll, hon ligger och sover på den lilla ryggkudden istället för på fåtöljens stora sits...


 

Av Lotta - 8 april 2011 13:23

Idag har jag shoppat lite, var för första gången på Chilli i Barkarby...vilken underbar affär. Där fanns så otroligt mycket fint och jag kommer absolut att åka dit igen när jag har mer tid att strosa runt.


Hittade två brickor till katternas vattenfontän & matskålar, endast 58 kr för båda två...

 


Cassis tyckte om dom och smakade direkt lite mat...

 


Sedan blev det en golvkandelaber som nu står i hallen...

 


Och jag köpte även nya köshandukar, grytlapp & vante, jag är så nöjd med dagen.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards