S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 26 augusti 2011 18:33

Alla mammor behöver få vila ibland och idag när det är fredags kväll har Georgia tagit lite ledigt och njuter på balkongen alldeles själv. Mormor Cassis är kattvakt och håller koll på sina barnbarn när de leker i klösträdet...


 



Av Lotta - 26 augusti 2011 10:41

Eftersom kattungarna sovit hela dagen igår så var det livat här hemma på kvällen, dom for omkring med leksaksråttor & bollar. Men till slut blev det för mycket för Syntax som tvärt slocknade på golvet...


 


Jag, Unix och alla katterna önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 25 augusti 2011 18:41

Idag har det varit rätt mörkt och fuktigt så nu är hösten på väg, fast de säger att det ska bli varmt & soligt i helgen...vi får väl se. Katterna har haft en riktig sovdag och nu har de börjat vakna till liv, kattungarna far omkring så leksakerna yr åt alla håll.


Två bilder på Index innan han vaknade till ordentligt...


 

 

Av Lotta - 25 augusti 2011 09:44

Igår kväll låg jag i sängen och tittade på tv och jag hade mysigt sällskap för i husses säng låg Alice, Georgia och kattungarna. Så när husse skulle lägga sig var det fullt i hans säng och då han är en väldigt snäll husse hade han inte hjärta att putta bort dom utan la sig försiktigt på sängkanten...men då gick Unix & Syntax över i min säng. Sedan vaknade jag imorse av att det var ett gäng hoppande "råttor" i sängen...det underbart med kattungar.


Snygga Unix...

   

Av Lotta - 24 augusti 2011 18:23

Alice går omkring och  små jamar samt kuttrar men inte ordentligt så förhoppningsvis tar det snart slut och att hon får ett ordentligt löp efter SW. Det var så tyst alldeles nyss och jag hittade henne under ett skåp där hon vilade...


   

Av Lotta - 24 augusti 2011 16:37

Kattungarna har fått en ny favorit att leka & sova på nu när avspärrningen är bort från klösträdet, de ligger gärna längst upp i huset och sover.


Här är Index, Linux & Syntax...

 


Och Linux...

 


Samt Syntax...

   

Av Lotta - 24 augusti 2011 09:26

Jag tyckte att jag planerat så bra med Alice och hennes parning med Nikita, båda har tid för HCM-test i sept och sedan ska Nikita på SW den 9 sept och efter det så ska kärleksparet få träffas. Och då Alice tidigare behövt 6-8 veckor på sig för att börja löpa efter sista p-pillret så fick hon inget piller förra veckan, gissa vem som började löpa igår...det är väl typiskt. Så hon får löpa klart och sedan hoppas jag att hon löper igen efter SW och inte gör uppehåll en längre tid.


Linux gjorde mig sällskap igår på soffan...


 

Av Lotta - 23 augusti 2011 12:53

Idag har vi varit och vaccinerat kattungarna & Georgia och allt gick bra, personalen tyckte att det var ett ovanligt och roligt namntema jag hade och inget dom sett förut. Men när vi kom hem så blev Georgia lite orolig och hon har jamat en del vid ytterdörren precis som om någon kattunge inte kommit med hem. Jag har visat henne dom och just nu sover alla lugnt i våran säng.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards