S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 12 augusti 2011 16:23

Titta matte vilken stor råtta jag fångat...

 


Den är stor & tung att bära iväg...

 


Linux kommer för att hjälpa till...

 


Hörru Linux ta inte min råtta...

 


Och snart var råttan bortglömd...

 

Av Lotta - 12 augusti 2011 10:03

Jag har haft en jobbig natt med lite sömn och mycket smärta men jag kan bara le när jag kliver upp och ser Unix som är vaken, precis som om han vill säga god morgon...


 


Tittar man lite högre upp ser man Syntax sovande på sin nya favoritplats...


 

Av Lotta - 11 augusti 2011 19:37

Det som är så fascinerande med kattungar är att de kan busa omkring och sedan somna sittande strax efter.


Här har Linux lagt sig tillrätta i soffan efter att ha rusat omkring...

 


Tre sekunder senare ramlar ögonlocken ner...

 


Och strax efter sover han tungt...

 

Av Lotta - 11 augusti 2011 18:51

Kattungarna busar och leker väldigt mycket med varandra och jag har märkt både på denna kull och mina andra att dom ofta leker två och två. Visst kan de vara flera som busar runt men oftast är de i par. 


Här leker Syntax & Linux tillsammans...

 


Medan Unix & Indux busar i hörnet...


   

Av Lotta - 11 augusti 2011 17:16

Den här veckan har det varit många besök här hemma, det är flera som vill testa sin allergi och även vänner som vill hälsa på kattungarna, väldigt roligt   


Efter varje besök så sover kattungarna tungt men idag var de ute på balkongen en stund tillsammans med mormor Cassis...


 

Av Lotta - 11 augusti 2011 09:56

Igår när jag skulle släcka ner för att lägga mig så hittade jag Syntax sovande på den lilla huvudkudden som är på fåtöljen, den är egentligen platt men har har tryckt ihop den och sedan somnat...


 


Han sov så gott...

 


Men till slut så vaknade han av kamerablixten och jag la ner honom i fåtöljen istället...

 

Av Lotta - 10 augusti 2011 13:54

Index och Syntax är modiga killar som vågar sig högt upp i klösträdet...

 

 

Av Lotta - 10 augusti 2011 09:29

Titta vad jag hittade i köket imorse, Syntax har lyckats hoppa över avspärrningen så när jag kom ut i köket satt han och åt de stora katternas mat...mycket godare...


 

Nu har jag tagit bort avspärrningen så nu är alla kattungarna och undersöker de andra rummen vilket Georgia inte gillar för nu har hon inte någon större kontroll. Jag tog några bilder igår på Syntax när han poserade i soffan...


 

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards