S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 5 augusti 2011 15:16

Kattungarna har hittat balkongen och dom smiter gärna ut dit mot mamma Georgias vilja, det är så varmt på dagarna men på kvällarna är det skönt och då far kattungarna omkring på balkongsoffan. För en stund sedan så låg tre av kattungarna och diade inne men lilla Index var helt borta, jag letade överallt och ropade och till slut såg jag ett litet huvud som kikade fram under balkongsoffan.


Tittut, jag leker bara kurragömma...


 

Av Lotta - 5 augusti 2011 13:58

Jag och Linux önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 5 augusti 2011 09:46

Varken Syntax eller Unix har velat smaka på torrfodret i skålen så imorse när jag gav dom mat så strödde jag över torrfoder på blötmaten...alla fyra åt och jag hörde hur både Syntax & Unix tuggade på de små bitarna. Nu hoppas jag att de även börjar äta från skålen utan att jag behöver lura dom.


Efter maten blir man så trött, tänk att man kan bli så utslagen...


 

Av Lotta - 4 augusti 2011 21:28

Den här bloggen handlar om mina katter & kattungar, jag berättar om roliga & tråkiga saker som händer och fotar väldigt mycket om vardagliga saker i katternas liv...inte alltid bara söta kattbilder. Jag har funderat en stund om jag skulle lägga ut en bild på Unix som jag tog i kväll och har nu beslutat att jag ska göra det då det faktiskt är det kattungar gör och hur ofta har man kameran till hands i det ögonblicket som bilden visar.


Tre av kattungarna har klättrat upp på pallen där jag lagt mina vippor...

 


Men jag saknar Unix och ser hur han är på toaletten...förlåt Unix men jag kunde inte låta bli att fota dig...

 

Av Lotta - 4 augusti 2011 13:32

Det är alldeles tyst och lugnt här hemma för katterna sover siesta, här är hela kattfamiljen samlad...

 


En utslagen Linux...

 


Och en väldigt trött Index...

 

Av Lotta - 4 augusti 2011 09:36

Nu mår Index helt bra, tror att det blev lite mycket för hans mage då han är ett litet matvrak. Igår kväll så satte jag fram torrfodret igen och det tog bara 2 sekunder så var Index där och smaskade i sig, då rusade även Linux fram för att kolla vad som låg i matskålen och helt plötsligt så började Linux äta och det var supergott. Nu är det bara Unix & Syntax kvar men jag hoppas att dom snart förstår att torrfoder är namnam.


Nu leker ju kattungarna för fullt här hemma och jag blir så full i skratt när de skjuter rygg åt varandra och jag lyckades få en bild på Unix när han skjuter rygg...


 

Av Lotta - 3 augusti 2011 15:30

Nu är det mycket lek och bus, kattungarna far omkring som ett gäng råttor i rummet. Det lilla klösträdet som jag köpte har en liten mus hängande och jag trodde faktiskt att den skulle lossna på en gång men trots att både stora katter och alla fyra kattungarna leker med den så hänger den kvar...


 

Av Lotta - 3 augusti 2011 10:32

I morse så blandade jag morotspuré och oral pasta med kattungemoussen och gav till Index och han smaskade i sig allt, tallriken var helt renslickad och sedan gick han till brorsornas tallrik och fortsatte att äta lite till. Efter en stund gick han på toaletten och bajsade, det var inte alls lika löst utan nu kom det faktiskt små korvar...tänk vad man kan bli lite lycklig för halvfasta korvar   


Han kommer att få oral pastan imorgon med tillsammans med morotspurén så att det inte blir bakslag.


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards