S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 23 augusti 2011 08:34

Titta vad jag hittade i min säng igår kväll, han var så söt och sov så gott på duntäcket. Jag  trodde att vi skulle ha alla kattungarna i sängen i natt men dom sov som vanligt i vardagsrummet...bara en tidsfråga innan vi har sängen full.


 

Av Lotta - 22 augusti 2011 15:16

Idag kom äntligen kattungarnas stamtavlor, det har dröjt för det visade sig att kattklubben som anordnade utställningen när Georgia avelsgodkändes hade missat att skriva hennes namn på bedömningssedeln så de fick leta reda på hennes nr och fylla i att det stämde. Blev så glad att de kom idag så att jag kan ta med de till veterinären imorgon när kattungarna ska få sin första vaccinationsspruta.

Av Lotta - 22 augusti 2011 07:36

God morgon här har ni en som är uppe tidigt. Ska snart åka iväg till Danderyds Sjukhus för en kontroll men tänkte lägga upp två bilder jag tog igår kväll...jag brukar bli så trött efter sjukhusbesök så jag måste nog vila när jag kommer hem.


Det är Linux som kommer och lägger sig på Index som ligger i klösträdet, trångt och mysigt...

 


Och ganska snart somnar även Index...

 

Av Lotta - 21 augusti 2011 13:57

Har idag även vägt kattungarna och här kommer deras vikter...


Mr Index 1031 gram

 

Mr Syntax 973 gram

 

Mr Unix 1164 gram

 

Mr Linux 1130 gram

Av Lotta - 21 augusti 2011 12:18

Idag är IT-kullen 8 veckor, när jag fotade kattungarna så fick vi oväntat besök och kattungarna blev "vilda" och jag var svettig innan allt var klart.


Mr Index...

  

 

Mr Syntax...

  

 

Mr Unix...

  

 

Mr Linux...

  

 

Och grabbarna bus...

 

Av Lotta - 20 augusti 2011 18:24

Vad är det Unix tittar på...

 


Jo det är hans busiga bröder som far omkring på balkongen...

 

 


Och som vanligt så slutade det med att alla kuddarna samt en vit soffdyna låg på golvet, det går vilt till ibland   

Av Lotta - 20 augusti 2011 15:53

S*Marinettes har en snart flyttfärdig kattunge som heter Ivar, han har varit min favorit i den kullen hela tiden...


 

Av Lotta - 20 augusti 2011 13:33

Nu är alla kattungarna tingade och det var flera som var intresserade av Index men nu har även han ett hem som väntar när han är flyttfärdig. Till er som var intresserade av honom eller så gärna vill ha en söt sibirisk kattunge kan jag tipsa om S*Maollich's i Upplands Väsby, hon har en kull som är drygt 5 veckor.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards