S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 20 augusti 2011 09:46

Ursch & fy vad mörkt det blev, igår på dagen sken solen och på kvällen började det att regna. I morse när Georgia kom så trodde jag att det var natt fortfarande men då var kl 8:45. Denna dag verkar att bli blöt & mörk och jag undrar om det är hösten som kommit?


Har satt batteriet till kameran & blixten på laddning men jag tog en bild innan på Index som vill säga God Morgon till er alla...


 

Av Lotta - 19 augusti 2011 16:42

Matro vad är det när det gäller kattungar, här kastar man sig över maten och går gärna över och äter av de stora katternas mat...innan de ens hinner ut i köket.


Här bjuds det på Gourmet mat men Unix väljer snabbt att smaka på mamma Georgias mat istället...

 


Va får du annan mat säger Index...

 


Jag tar en egen tallrik innan de stora katterna hinner komma...

 


Vad är det för mat ni äter undrar Syntax...

 


Och det slutar med Unix & mamma äter vid kattungarnas mat...

 

Av Lotta - 19 augusti 2011 10:14

Idag är det härliga fredag igen och just nu är det alldeles tyst i lägenheten för alla kattungarna har somnat efter sitt morgonbus, så här ser det ut i min soffa...


 

Av Lotta - 18 augusti 2011 14:37

Har ni sett vilken sovstil Unix har...


 

Av Lotta - 18 augusti 2011 09:42

Igår kom Foderbilen med kattsanden som jag beställt, jag ska nu testa EverClean "Lavender" och jag återkommer senare med om den är bra. Jag beställde även två nya leksaker till katterna.


En vibrerande larv...

 


Och en rullande mus...

 


När jag startade igång leksakerna så blev först kattungarna rädda och sprang under soffan men då kom Georgia och undersökte larven...

 


Och Elliot undersökte musen...

 


Och ganska snart vågade sig Linux fram...

 



Av Lotta - 17 augusti 2011 17:52

Jag smackade lite för att få Unix att titta åt mitt håll, han måste tyckt att jag blivit lite tokig för han fick stora runda ögon...


 



Av Lotta - 17 augusti 2011 09:24

Jag tittade lite på min statistik över bilder, inlägg & kommentarer och såg att sedan jag började blogga 9 jan 2010 har jag lagt in 1038 bilder...bara konstatera att jag är lite tokig i att fotografera. Men jag är särskilt glad över alla snälla 1879 kommentarer jag fått under denna tid till mina 663 blogginlägg, tack alla vänner och till er som jag inte känner som tittar in i min blogg   


Jag & Index hoppas att ni får en underbar dag...

 

 

Av Lotta - 16 augusti 2011 10:05

Jag önskar att jag kunde somna lika lätt och sova så gott som kattungar, de är totalt avslappnade och det ser så himla skönt ut fast de ligger på konstiga ställen.


Syntax låg på pallen och jag tog en bild...

 


En stund senare ligger han så här...

 


Ser ni hans röda fläck under hakan, precis som mamma Georgia...

 


Hittade även Linux liggande på en kudde i fåtöljen och det ser nästan ut som om han ska ramla ner...

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards