S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 15 augusti 2011 14:08

Elliot är världens snällaste katt och är den som älskar att leka med kattungar när vi har kull. Han har alltid varit en lekfarbror när de blivit 6-7 veckor vilket har varit bra så han får röra en del på sig. Men det är första gången en kattmamma inte tillåtit honom att vara nära sina ungar, Georgia jagar bort honom så fort han närmar sig kattungarna, alla de andra honorna får vara nära men inte Elliot och detta är nytt för mig. Man ser på honom att han vill vara med men har stor respekt för Georgia nu när hon har ungar. Och så idag hände det, lyckan var stor för honom då Unix går fram och Elliot får lukta på honom...


 


Sedan kommer Syntax...

 


Och även Linux som först skjuter rygg för att bli lika stor men han upptäcker snart hur snäll Elliot är...

 


Förhoppningsvis får Elliot nu vara med och busa runt i vardagsrummet för Georgia stod nu bara stilla och tittade på. Min Elliot som är världens snällaste nallebjörn...

 

Av Lotta - 15 augusti 2011 10:19

Igår hade kattungarna två besök efter varandra av allergiker och efter det så var dom helt slut, alla slocknade och sov en lång stund...


 

 

 

 

Av Lotta - 14 augusti 2011 11:34

Det har även varit vägning idag och här är kattungarnas vikter...


Index 874 gram

 

Syntax 830 gram

 

Unix 973 gram

 

Linux 962 gram

Av Lotta - 14 augusti 2011 10:50

Idag var det dags för att fota 7 veckors bilder, jag trodde att de var trötta men de blev snabbt pigga så många bilder blev suddiga men här kommer nu killarna.


Mr Index...

  

 

Mr Syntax...

  

 

Mr Unix...

  

 

Mr Linux...

  

 

Och här kommer några kullbilder, som vanligt vill alla åt olika håll...

  

  

 

Av Lotta - 13 augusti 2011 16:39

Tack till er som svarat på mitt blogginlägg om kattsand, inte lätt detta. Linda tycker du att "Lavendel" luktar starkt som Sandra?


Hittade en annan sort som fått väldigt bra betyg men även några som är kritiska och den heter Tidy Cats Instant Action Blå 18,16kg...har något testat den?

Av Lotta - 13 augusti 2011 14:32

Det här med kattsand är inte lätt, det finns många sorter men ingen som uppfyller alla mina önskningar...vad jag vet?


Har använt Ever Clean "Less Track" i flera år och den tar bort all lukt men den dammar så otroligt mycket. Fick prova på Extreme Classic när jag var med i Foderbilens testpanel, den dammar inte alls så mycket men efter att ha använt den hela sommaren måste jag säga att det inte luktar gott där kattlådorna står. Nu måste jag testa något nytt, mina krav är bra klumpbildning, ta bort odör och knappt damma något...någon som vet om denna kattsand finns?


Funderar på att testa Ever Clean "Lavendel", är det någon som vet hur den är? 

Av Lotta - 13 augusti 2011 09:08

Det är så tyst här hemma när jag kliver upp på morgonen men när kattungarna får se mig så blir det full fart. De har ännu inte vågat sig bort till vårt sovrum fast det dröjer nog inte så länge innan vi har dom studsande i sängen.


Jag & Linux önskar er alla en underbar lördag...


 

Av Lotta - 12 augusti 2011 17:05

Okej matte, var beredd med kameran...

 


Mmmm det var gott det här...

 


Nu äntligen har även Syntax börjat äta torrfoder   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards